|
کدخبر: 137661

دور جدید گرانی مسکن آغاز شد

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل معادل ۱٫۸ افزایش داشته است.

تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه امسال است.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌ های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، به ۴.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۸.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷۱.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱.۸ و ۱۱۸.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه ۱۳۹۹، معادل ۱۰ درصد بوده که این میزان در آبان ماه نسبت به مهر ماه امسال به ۱.۸ درصد رسیده است؛ این امر نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه امسال است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
  • امیر ارسالی در

    فک کنم خبر گزاری شما هم دلال شده . به جا ی این تیترهای ناامید کننده و کمک ب دلالا ن یکم معزفت داشته باشید هم بد نیس . کجا قیمتا زیاد شده

  • محمد ارسالی در

    قابل توجه دوستان مسکن نخرید بعد از سال 5 0 درصد زیر قیمت است

  • ناشناس ارسالی در

    این چه پرت وپلایی بودکه تیترزدید واصلا م حتوای خبرهم مزخرف وبی ربط بود صرف نظرازخ برشما بازارمسکن بایدریزش شدیدی بکنه ومیک نه وگرنه به اسم این اعدادگفته میشه هیچ م غزخرخورده ای حتی اگه پولم داشته باشه خری دنمیکنه قیمتها تا3برابرکم میشه

  • بینام ارسالی در

    گرانی مسکن کاراین خبرگذاری ها ودلال هاست اپارتمان های ماتده خود را میخواهند به مردم بفروشند مردم اگاه باشتد قیمت ها در حال کاهش است این شگرد دلالل ها

  • ناشناس ارسالی در

    تا به قانون بر نگردید وضع منلکت درست نمی شود...قانون جنگل را تمام کنید..هر کس هر چه دلش خواست قیمت بگذارد .‌‌ممنلکتی که د لال همه کاره یک وزیر است مملکت نمی شود م ردم له شدند زیر چکمه های ظالمین..به مرد م چه تو سپاهی .بانکی ..با پول و سرمایه م ردم. چندین هزار درج درست کردی .الان خزان ه بانک را خالی کردی روی دستت مانده ..ان قدر این مردم را در دستتان مچاله کردید .. که حالا دیگر هرچه فشار دهید غیر از استخو ان چیزی به دستان نمی آید..بس کنید بی قا نونی را بس کنید دلالی را ...پول مردم رو بر گردانید به ‌بانکهها..خانه هایتان را ح راج کنید ..دیگه از سود های باد اورده خبر ی نیست ...جیب مردم خالی ...خزانه خالی .. بانکهها ور سکسته و خالی ...حراح کنید هم ه ..پولی نیست بخرند خیالتان راحت

ارسال نظر