|
کدخبر: 126869

قیمت مسکن کاهش می‌یابد؟

حسین‌زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اهمیت تعدیل نظام عرضه و تقاضا در بازار مسکن، گفت: پیش‌بینی می‌شود که با اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، قیمت مسکن کاهش قابل قبولی خواهد یافت.

راه و مسکن قیمت مسکن کاهش می‌یابد؟

اسماعیل حسین‌زهی، با اشاره به آهسته شدن روند رشد قیمت مسکن در چند هفته اخیر، گفت: بر اساس آمارها، روند رشد قیمت مسکن در شهریور ماه نسبت به مردادماه کاهش یافته است، این مسئله نشان می‌دهد که قیمت‌ها در بازار در مسیر قابل قبولی حرکت می‌کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت مسکن در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و این مسئله موجب شده که بسیاری از خانوارها نتوانند اقدام به تأمین مسکن مورد نیاز خود کنند.

قدرت مالی مردم برای خرید مسکن کاهش یافته است

وی با اشاره به کاهش آمار معاملات مسکن در چند ماه اخیر، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که قدرت مالی مردم برای خرید مسکن کاهش یافته و این موضوع عملا زمینه ساز تشدید تلاطمات در بازار اجاره مسکن شده است، زیرا افرادی که قادر به خرید مسکن نیستند، باید مسکن مورد نیاز خود را اجاره کنند.

حسین‌زهی روند قیمت مسکن را کاهشی ارزیابی کرد و گفت: تداوم روند کاهشی مستلزم تحقق برخی الزامات و سیاست‌ها است، قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی، تصویب به موقع و اجرای سریع طرح جهش تولید و تأمین مسکن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه تأثیرگذار در روند قیمت‌گذاری بازار مسکن، مسئله عرضه و تقاضا است، وقتی تقاضا بالا رفته اما مسکنی برای عرضه در بازار نیست، تبعا قیمت‌ها بالا می‌رود، اما وقتی نظام عرضه و تقاضا متعادل شود، آن زمان قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بنابر این پیش‌بینی می‌شود که با اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، قیمت مسکن کاهش قابل قبولی خواهد یافت.

 

 

منبع: بازار

ارسال نظر