|
کدخبر: 124264

اختلاف قیمت ۲۰ میلیونی در بلیط تهران- استانبول

در شرایطی که بر اساس توافق صورت گرفته بین مسئولانه ایران و ترکیه پروازهای تهران-استانبول از امروز از سر گرفته می‌شود، بازار بلیت آن نامنظم و آشفته بوده و بین قیمت پروازهای تهران-استانبول که بلیت آن توسط ایرلاین‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود، حدود ۲۰ میلیون تومان فاصله است.

راه و مسکن اختلاف قیمت ۲۰ میلیونی در بلیط تهران- استانبول

بالاخره پس از از ماه‌ها رایزنی و وعده‌های مقامات ترک برای از سرگیری پروازهای ایران و ترکیه از امروز پرواز ایرلاین‌های داخلی به مقصد استانبول آغاز می‌شود اما در بازار فروش بلیت هواپیما آشفتگی و بی‌نظمی وجود دارد. چرا که در سایت‌ها و آژانس‌های فروش بلیت هواپیما، قیمت‌های متفاوتی وجود دارد و ایرلاین‌های داخلی نرخ پروازهای خود به استانبول را از حدود پنج میلیون تومان تا ۹ میلیون تومان اعلام کرده‌اند که با توجه به اکونومی بودن این پروازها این فاصله قیمتی به نظر منطقی نمی‌رسد.

این آشفتگی در بازار بلیت پرواز ایرلاین‌های خارجی هم وجود دارد و بسیار بیشتر است. هواپیمایی امارات قیمت بلیت پروازهای همین مسیر را حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده و قیمت پروازهای قطر ایرویز با وجود کاهش چشمگیر همچنان تفاوت بسیار زیادی با قیمت بلیت پروازهای ایرانی و حتی اماراتی دارد و از ۱۶ میلیون تومان تا بیش از ۲۵ میلیون تومان بر اساس تعداد توقف پرواز متفاوت است.

البته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - درباره قیمت بلیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای پرواز به ترکیه اینگونه توضیح داد: نرخ بلیت این پرواز حدود چهار و نیم میلیون تومان است و ایرلاین‌های دیگر نیز برحسب سرویس هایی که می‌دهند نرخ بلیت پروازهای خود را تعیین می‌کنند اما همین قیمت‌ها و البته حضور ایرلاین‌های ایرانی در این مسیر سبب شده تا قیمت بلیت پرواز قطر ایرویز نیز از حدود ۶۰ میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان کاهش پیدا کند که این مسئله بیانگر این واقعیت است که اگر عرضه زیاد شود نرخ بلیت نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت.

با وجود این اظهارات به نظر می‌رسد در بازار بلیت پروازهای ترکیه آشفتگی و بی‌نظمی وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی مانند سازمان هواپیمایی کشوری باید در این زمینه ورود پیدا کنند و با وجود اینکه پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیست جلوی این وضعیت را بگیرند تا مسافران بتوانند با آسایش خیال بیشتری نسبت به انتخاب بلیت هواپیما و انجام پرواز خود در این مسیر اقدام کنند.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر