|
کدخبر: 117333

وقاحت ایرلاین های خارجی در برابر ایران

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: ایرلاین های خارجی اعلام کرده اند که حاضر نیستند بدهی خود را پرداخت کنند.

راه و مسکن وقاحت ایرلاین های خارجی در برابر ایران

حرمت الله رفیعی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه در خصوص حوادث و سانحه های هوایی نظرات مختلفی مطرح شده است گفت: متاسفانه در چنین مواقعی اعلام می‌کنند که خلبان مقصر است چرا که خلبانی وجود دارد تا از خود دفاع کند.

رفیعی با اشاره به اینکه در این شرایط خلبانی وجود ندارد تا بتواند وقایع را بازگو کند، افزود: جعبه سیاه هم به طور معمول در این مواقع نابود می شود و یا به صورت کامل امکان بازخوانی آن وجود ندارد اما باید همواره وقایع را بیان کرد.

او اظهار کرد: هواپیمای مسافری، هواپیمای اف ۱۴ و یا جنگی نیست که تابع ضوابط، قوانین باشد و یا با دستور مجبور به پرواز شود بلکه در بخش هوایی و مسافری تا زمانی که شرایط مهیا نباشد و ایمنی ایجاد نشود خلبان حق پرواز ندارد.

دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافری بیان کرد: واقعیت قضیه این است که در بسیاری از این اتفاقات، نقص فنی که از قبل مدیران ایرلاین‌ها در جریان آن بوده‌اند، سبب بروز سوانح هوایی می‌شوند؛ اما مدیران ایرلاین‌ها، خلبانان را وادار به انجام پرواز می‌کنند.

ضعف شدید قوانین در بخش هوانوردی

این فعال صنعت حمل و نقل بیان کرد: در صنعت هوانوردی مشکل ضعف نظارتی داریم؛ سازمان هواپیمایی کشوری، نظارت کافی ندارد؛ حتی در بسیاری موارد، آئین نامه‌ ای هم برای اعمال نظارت ندارد؛ وقتی از تخلفات ایرلاین‌های خارجی به سازمان هواپیمایی کشوری، شکایت می‌کنیم، به ما می‌گویند قانون به ما اجازه نمی‌دهد که ورود کنیم؛ ضعف شدید قوانین در بخش هوانوردی داریم.

او بیان کرد: چرا شرکت هواپیمایی الاتحاد پول مردم را هنوز بعد از گذشت چندین سال پرداخت نکرده و همچنان سازمان هواپیمایی این موضوعات را پیگیری نمی‌کند و اجازه می دهد هر بلایی که شرکت هواپیمایی خارجی دوست دارند بر سر ایران بیاورند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی عنوان کرد: بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی در کمال وقاحت و بدون هیچ دلیلی پول بلیت مسافران را کنسل و اعلام می کند که مسافران باید بروند مبلغ را از آژانس هواپیمایی دریافت کنند، این در حالی است که بعد از گذشت چند روز بلیت را با قیمت های بسیار بالاتر به مسافران می فروشند.

او توضیح داد: چرا بسیاری از شرکت ها در پرداخت مطالبات مسافران مقاومت می کنند و هنوز بعد از گذشت بیش از ۶ ماه حاضر به پرداخت مطالبات نیستند، این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشور اعلام می کند که بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شده است.

رفیعی بیان کرد: هنوز بسیاری از ایرلاین های خارجی با وقاحت تمام اعلام می کنند که حاضر نیستند بدهی ها را پرداخت کنند اما سازمان هواپیمایی می گوید بخش عمده ای از مطالبات به مسافران بازگردانده شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها