|
کدخبر: 115322

قیمت خرید و رهن آپارتمان در جوادیه تهران

قیمت یک واحد نوساز در جوادیه تهران بین ۱۱ تا ۱۵میلیون تومان است و واحدهای قدیمی‌تر از متری ۷ الی ۸میلیون تومان شروع می‌شود. برای رهن کامل نیز باید حدود ۲میلیون تومان برای هر متر مربع ودیعه داد. همچنین نرخ مسکن در محله جوادیه نسبت به اواخر سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰درصد افزایش داشته‌ است.

راه و مسکن قیمت خرید و رهن آپارتمان در جوادیه تهران

جوادیه محله‌ای در جنوب تهران و واقع در منطقه ۱۶ است که از بافتی نسبتا قدیمی برخوردار بوده و به گفته یک کارشناس مشاور املاک، نرخ آپارتمان نوساز در آن بین ۱۱ تا ۱۵میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰درصد افزایش نرخ داشته‌است.

وی در خصوص نرخ خرید آپارتمان در این محله گفت: آپارتمان در این محله تا ۱۵میلیون تومان هم نرخ گذاشته می‌شود؛ اما اصولا در این نرخ خرید صورت نمی‌گیرد و سقف معاملات انجام شده حدود ۱۴میلیون تومان برای هر متر مربع است. یک آپارتمان ۱۵۰متری نوساز در کوچه قالیشویی متری ۱۱میلیون تومان نرخ گذاشته شده‌است.

قیمت مسکن برای یک واحد ۹۵متری نوساز در کوچه خواستار جوادیه، متری ۱۴میلیون تومان و برای واحدی با متراژ و محل مشابه که ۵سال قدمت دارد، باید متری ۱۲میلیون تومان پرداخت کرد. یک آپارتمان ۵۰متری و ۲۰سال ساخت در شهید دارابی متری ۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان در هفته گذشته معامله شد که این مبلغ در مرداد ماه سال۹۸ برای یک واحد نوساز پرداخت می‌شد.

قیمت خرید یک واحد آپارتمان ۱۱۸متری نوساز در کوچه عظیمی متری ۱۲میلیون تومان است و برای خرید آپارتمان ۱۲۰متری نوساز در مرکز جوادیه با امکانات کامل، ۱۳.۵تومان برای هر متر مربع سرمایه لازم است. نرخ یک واحد ۶۵متری ۱۰ساله نیز در خیابان دارابی متری ۱۰میلیون تومان اعلام شده‌است که البته بیشتر قیمت‌ها هنگام انجام معامله کمتر از چیزی هستند که قبل معامله اعلام شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک افزود: پیش‌فروش واحدهای نوساز از متری ۱۴میلیون تومان شروع می‌شود که برای یک واحد ۷۵متری، ۶۰۰میلیون تومان را باید در ابتدا پرداخت کرد و پس از آن نیز ماهی ۵۰میلیون تومان تا تمام شدن اقساط آن پرداخت خواهد شد و واحد پس از شش ماه به خریدار تحویل داده می‌شود.

برای رهن کامل نیز باید متری ۲ تا ۲میلیون و دویست هزار تومان برای هر متر مربع پرداخت که بسته به قدمت و امکانات با مبالغ بیشتر و یا کمتر هم می‌توان مسکن مناسب یافت. یک واحد ۷۵متری ۶سال ساخت در خیابان زارعی ۱۳۰میلیون تومان و یک واحد ۹۵متری ۴سال ساخت در همین خیابان ۱۸۰میلیون تومان برای رهن کامل واگذار شده‌است.

وی در ادامه اظهار کرد: نرخ مسکن در محله جوادیه افزایش زیادی داشته و این افزایش نرخ سبب کاهش معاملات مسکن شده‌است. برای مثال قبل از عید رهن کامل متری حدودا یک میلیون تومان برای هر متر مربع بود که اکنون به متری ۲میلیون و بیشتر رسیده‌است و این موضوع سبب مشکل برای مستاجران و رانده شدن آنها به مناطق حاشیه‌ای‌‌تر شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد و ادامه روند افزایش قیمت، برای بنگاه‌داران و خریداران ملک فاجعه است و رکورد در این بازار را تشدید خواهد کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها