|
کدخبر: 115308

قیمت آپارتمان در محله فرمانیه تهران

قیمت مسکن در محله فرمانیه برای واحدهای نوساز بین ۸۰ تا ۱۲۰میلیون تومان و برای واحدهای قدیمی‌تر نیز بین ۴۵ تا ۸۰میلیون تومان متغیر است. برای رهن کامل نیز برای هر متر مربع باید ۴ الی ۱۲میلیون تومان پرداخت کرد.

راه و مسکن قیمت آپارتمان در محله فرمانیه تهران

فرمانیه یکی از مناطق گران‌قیمت برای سکونت در شمال تهران است که در منطقه یک پایتخت قرار دارد. نرخ مسکن در این منطقه با توجه به مواد به‌کار گرفته‌شده در ساختمان، امکانات، قدمت، موقعیت و... بنا متفاوت است. نرخ مسکن در فرمانیه نسبت به اسفند ماه حدودا ۴۰ تا ۵۰درصد و در برخی موارد تا ۱۰۰درصد افزایش داشته‌ است.

قیمت مسکن برای هر واحد نوساز در این منطقه از متری ۸۰میلیون تومان شروع شده و تا متری ۱۲۰میلیون تومان هم می‌رسد. واحدهای قدیمی‌تر نیز بین ۴۵ تا ۸۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. به گفته کارشناسان مشاور املاک در منطقه فرمانیه، بازه اعلام شده تقریبی است و قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر نیز وجود دارد و بیشتر افراد ملک را جهت سرمایه‌گذاری خرید می‌کنند نه سکونت مسکن .

یک کارشناس مشاور املاک درباره نرخ مسکن در فرمانیه گفت: نرخ در این محله همانند سایر مناطق تهران افزایش داشته؛ برای مثال یک واحد ۲۴۰متری و ۶سال ساخت در اندرزگو متری ۹۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده؛ این درحالیست که قبل از عید واحدهای نوساز در اندرزگو حتی نصف این مبلغ هم معامله می‌شد.

وی در ادامه اظهارکرد: یک واحد آپارتمان ۳۳۰متری در خیابان عسگریان که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، متری ۸۰میلیون تومان نرخ گذاشته شده‌است و یا نرخ کل یک واحد ۸۹متری و ۷سال ساخت واقع در بن‌بست سنبل را ۴میلیارد و ۶۰۰هزار تومان اعلام کرده‌اند. نرخ کل یک آپارتمان ۱۰۴متری و یک سال ساخت در شمال اندرزگو نیز ۶میلیارد و ۲۰۰هزار تومان اعلام شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک با تاکید بر تفاوت عجیب قیمت‌ها  گفت: تفاوت نرخ مسکن در فرمانیه، محدود به تفاوت مکان و امکانات نیست. حتی نرخ طبقه اول و آخر یک برج که امکانات، متراژ و... مشابهی دارند نیز متفاوت است. برای مثال نرخ یک واحد نوساز ۴۱۰متری در خیابان خرداد فرمانیه غربی برای طبقه دوم متری ۱۱۰میلیون تومان وبرای طبقه دهم در همین برج متری ۱۴۵میلیون تومان اعلام شده‌است.

یک کارشناس دیگر درباره نرخ واحدهای قدیمی گفت: برخی واحدهای قدیمی قیمتی برابر با واحد نوساز دارند و محل استقرار بنا و عوامل دیگری چون متریال ساختمان و... تعیین‌کننده این موضوع است. نرخ یک واحد ۲۰۰متری و ۱۵ساله در خیابان سلیمی شمالی متری ۴۵میلیون تومان و نرخ آپارتمان ۱۵۰متری ۱۶ساله در همین خیابان متری ۵۱میلیون تومان است. همچنین مالک یک واحد ۲۰۰متری و ۱۳سال ساخت در خیابان ثروتی، نرخ هر متر مربع را ۸۰میلیون تومان اعلام کرده‌است.

وی درخصوص رهن و اجاره آپارتمان در منطقه فرمانیه توضیح داد: برای رهن کامل در فرمانیه، بین ۴ تا ۱۲میلیون تومان سرمایه لازم است که معاملات با نرخ بالاتر و پایین‌تر نیز مشاهده شده‌است.برای مثال یک واحد ۱۵۰متری در نارنجستان، یک میلیارد و دویست هزار تومان برای رهن کامل قیمت‌گذاری شده و یا یک واحد ۵۵متری نوساز در فرمانیه غربی با ۵۰میلیون تومان رهن و ۱۰میلیون تومان اجاره واگذار شد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان خاطر نشان کرد: نرخ مسکن در منطقه فرمانیه، تفاوت فاحشی با سایر مناطق تهران دارد و تجربه نشان داده که نرخ دلار تاثیر زیادی بر تمایل مردم به خرید یا فروش آپارتمان در این منطقه می‌گذارد. برای مثال در ماه اخیر با بالا رفتن نرخ دلار، معاملات افزایش و با پایین آمدن نرخ دلار، معاملات کاهش داشت و زمانی که نرخ دلار رشد ناگهانی داشت، رشد و رونق خوبی را در معاملات شاهد بودیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها