|
کدخبر: 111694

جزئیات ساخت مسکن برای خانواده ‌های دارای دو معلول

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول ساخته می‌شود.

راه و مسکن جزئیات ساخت مسکن برای خانواده ‌های دارای دو معلول

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی با اشاره به ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر اظهار کرد: به منظور حل مشکل مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ارتقای سطح کیفی و بهبود شرایط محیطی و سکونتی خانواده‌های دارای حداقل دو معلول، ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای این خانواده‌ها در ۳۱ استان کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به مدت یک‌ساله این تفاهم‌نامه اظهار داشت: اعتبار تعهد شده توسط بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیارد ریال است و استان‌های تهران، فارس، اصفهان و لرستان به ترتیب با ۵۵۲، ۳۷۶، ۳۷۰ و ۲۱۵ مسکن، بیشترین سهم را از واحد‌های مسکونی ساخته شده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: گزارش پیشرفت مالی و فیزیکی اجرای این تفاهم‌نامه در دوره‌های زمانی ۳ ماهه به اعضای کمیته اجرایی متشکل از معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل دفتر سازمان بهزیستی کشور ارائه می‌شود.

مدنی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه ساخت مسکن برای محرومین بیان کرد: ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال در دستور کار داریم که از این تعداد، ۱۰ هزار واحد تکمیل شده و در اختیار محرومین سراسر کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل خانواده‌های نیازمند خواهد شد.

به گفته مدنی، تا به امروز ۴۷ هزار و ۳۲۸ پروژه عمرانی و زیربنایی توسط بنیاد برکت با هدف عمران و آبادانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور اجرا شده که بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها علاوه بر ۴۰ هزار واحد مسکونی محرومین، شامل ۱۷۸۰ مدرسه با ۹۷۸۰ کلاس درس، ۱۱۶۰ مسجد و مراکز فرهنگی و مذهبی، ۳۵۰ خانه عالم، ۲۴۴ بیمارستان و مرکز جامع سلامت و درمان سرطان و ۳۸۵۰ پروژه زیربنایی دیگر شامل آب‌رسانی، ساخت راه و جاده، برق‌رسانی و مرمت قنوات است.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که تمام ۳۱ استان کشور تحت پوشش طرح‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد قرار دارند، تصریح کرد: هر چند بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمتر توسعه یافته از طریق ایجاد فرصت‌های کسب و کار، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر اشتغال‌زایی در این مناطق متمرکز کرده است، اما به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق روستایی و محروم نیز توجه ویژه دارد.

مدنی یادآور شد: بنیاد برکت همچنین به منظور محرومیت زدایی، برقراری عدالت آموزشی و فراهم آوردن فرصت‌های برابر، نهضت مدرسه‌سازی را در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور راه‌اندازی کرده است.

 

منبع: میزان

ارسال نظر