|
کدخبر: 109633

بانک‌ها عامل اصلی افزایش قیمت مسکن؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از محورهای اصلی طرح ساماندهی بازار مسکن، ممنوعیت ورود بانک ها به حوزه بنگاه داری و واسطه گری بازار مسکن است، از این رو با تصویب طرح مذکور، دیگر بانک ها برای فعالیت در این عرصه اجازه نخواهد داشت.

راه و مسکن بانک‌ها عامل اصلی افزایش قیمت مسکن؟

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فعالیت بانک ها در عرصه واسطه گری بازار مسکن، گفت: متأسفانه یکی از عوامل بروز تلاطم و گرانی در بازار مسکن فعالیت واسطه گرایانه بانک ها در این عرصه است.

بنگاه داری بانک ها در عرصه بازار مسکن موجب افزایش قیمت مسکن شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنگاه داری بانک ها در عرصه بازار مسکن موجب افزایش قیمت مسکن شده است، به نظر من برای بانک ها مهم نیست که قیمت ملک به چه میزانی افزایش پیدا می کند، بلکه آن ها به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

ورود بانک ها به عرصه بنگاه داری و مسکن داری کاملا خلاف قانون بوده و مغایر با مصالح ملی است

وی گفت: ورود بانک ها به عرصه بنگاه داری و مسکن داری کاملا خلاف قانون بوده و مغایر با مصالح ملی است، بنابر این بانک ها باید در این عرصه تغییر رویه بدهند.

 شاکری با اشاره به تدوین طرح کمیسیون عمران مجلس برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: یکی از محورهای اصلی طرح مذکور، ممنوعیت ورود بانک ها به حوزه بنگاه داری و واسطه گری بازار مسکن است، از این رو با تصویب طرح مذکور، دیگر بانک ها برای فعالیت در این عرصه اجازه نخواهد داشت.

هدف اصلی بانک ها باید ارائه تسهیلات کم سود به تولیدکنندگان مسکن باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم هدف اصلی بانک ها باید ارائه تسهیلات کم سود به تولیدکنندگان برای حمایت از بخش تولید مسکن باشد.

 

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر