|
کدخبر: 107161

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران کدامند؟

متوسط نرخ هر متر مربع مسکن شهر تهران در خرداد ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۸.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۱.۶ و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

راه و مسکن گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران کدامند؟

متوسط نرخ مسکن در پنج منطقه گران نرخ شهر تهران طی خرداد ماه ۱۳۹۹ به ترتیب در منطقه یک ۴۱.۲ میلیون تومان، منطقه سه ۳۳ میلیون تومان، منطقه دو ۲۹.۳ میلیون تومان، منطقه شش ۲۵.۸ میلیون تومان و منطقه پنج ۲۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع بوده که رشد ماهیانه نرخ در این مناطق به ترتیب ۲۱.۸ درصد، ۷.۸ درصد، ۱۰.۹ درصد، ۵.۷ درصد و ۱۱.۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر ارزان‌ترین مناطق تهران به ترتیب منطقه ۱۸ با ۸.۹ میلیون تومان، منطقه ۲۰ با ۹.۳ میلیون تومان، منطقه ۱۷ با ۹.۷ میلیون تومان، منطقه ۱۹ با ۱۰ میلیون تومان و منطقه ۱۶ با ۱۰.۶ میلیون تومان در هر متر مربع به ثبت رسیده که به ترتیب افزایش ۱۴ درصد، ۵.۶ درصد، ۸.۹ درصد، ۶.۴ درصد و ۱۰.۹ درصد نرخ را نسبت به اردیبهشت امسال از خود نشان دادند.

اما در خصوص پیش‌بینی از وضعیت آینده بازار مسکن نمی‌توان تحلیل تحقیقی ارائه داد اما آنچه مسلم است اینکه رشد نرخ مسکن به شاخص تورم، نرخ ارز و حجم تقاضا در بازار مسکن بستگی دارد. البته مادامی که دو متغیر تورم و ارز روند صعودی دارد، نرخ اسمی مسکن ولو در شرایط رکود معاملاتی، افزایش خواهد داشت. ‌

متوسط نرخ هر متر مربع مسکن شهر تهران در خرداد ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۸.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۱.۶ و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید که در مقایسه با اردیبهشت امسال ۴.۷ درصد کاهش یافته و نسبت به خرداد پارسال ۸۰.۱ درصد افزایش داشته است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها