|
کدخبر: 103335

راهکاری برای مدیریت بازار اجاره مسکن

نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: جایگزین کردن موسسات اجاره داری حرفه ای به جای دفاتر مشاوران املاک چاره مدیریت بازار اجاره مسکن نیست، بلکه به نظر من راه کار اصلی در حوزه مدیریت بازار اجاره مسکن، تولید گسترده مسکن و افزایش ساخت و ساز است.

راه و مسکن راهکاری برای مدیریت بازار اجاره مسکن

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تدوین طرح اجاره‌داری حرفه‌ای، گفت که بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود ۴۰ درصد از جمعیت کشور اجاره نشین هستند، از این رو ساماندهی بازار اجاره مسکن بسیار ضروری است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل موسسات اجاره داری حرفه ای، تعیین زمان اجاره‌داری و میزان رشد مجاز اجاره‌بها از محورهای طرح اجاره‌داری حرفه‌ای است که می تواند بخشی از تلاطمات بازار را مدیریت کند، البته تأثیر این طرح کوتاه مدت خواهد بود و دولت باید برنامه ریزی بلند مدت برای ساماندهی بازار اجاره انجام دهد.

جایگزین کردن موسسات اجاره داری حرفه ای به جای دفاتر مشاوران املاک چاره مدیریت بازار اجاره مسکن نیست

وی گفت: جایگزین کردن موسسات اجاره داری حرفه ای به جای دفاتر مشاوران املاک چاره مدیریت بازار اجاره مسکن نیست، بلکه به نظر من راه کار اصلی در حوزه مدیریت بازار اجاره مسکن، تولید گسترده مسکن و افزایش ساخت و ساز است، آن زمان قیمت مسکن به واسطه افزایش عرضه کاهش می یابد.

تعیین زمان اجاره‌داری و میزان رشد مجاز اجاره‌بها بسیار مثبت است

رضایی کوچی افزود: به نظر من البته تعیین زمان اجاره‌داری و میزان رشد مجاز اجاره‌بها بسیار مثبت است، قطعا تعیین میزان افزایش قیمت اجاره با توجه به عوامل مختلف اقتصادی از جمله منطقه شهری و میزان تورم سالیانه می تواند تلاطم بازار را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی مالکان به دلیل نبود نظارت و ساختار درست، هر قیمتی را که بخواهند برای اجاره مسکن اعلام می کنند و این مسئله فشار اقتصادی گسترده ای را بر خانوارها اعمال کرده است.

وی گفت: متأسفانه بازار اجاره مسکن کاملا از سوی دولت رها شده و این مسئله موجب بروز تنش و تلاطم در بازار شده است.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها