|
کدخبر: 103257

آمادگی کامل ایران برای تبادل زندانیان با امریکا

سخنگوی دولت برخی اخبار مبنی برتصمیم برای افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب و اعلام کرد: برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

سیاست آمادگی کامل ایران برای تبادل زندانیان با امریکا

علی ربیعی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره آخرین اقدامات در حوزه مبارزه با بیماری کرونا و وضعیت کشور در این خصوص، اظهار کرد: ما ۵ وظیفه را توامان در هر جلسه دولت و ستاد ملی کرونا پیگیری می‌کنیم. یکی از این اقدامات گسترش فضای سلامت بوده است. گسترش اقدامات زیرساختی مانند تخت‌های‌ای سی یو قابل پیگیری است. حدود ۵۰هزار متخصص و فوق تخصص و اعزام ۳۰۰۰ متخصص به شهرهای محروم از جمله استراتژی‌های ما است. این زیرساخت‌ها نه تنها ما را مقابل کرونا بلکه بیماری‌های احتمالی آینده محفوظ می‌کند.

شیب مرگ و میر حاصل از کرونا کاهش پیدا کرده است

وی ادامه داد: غربالگری و تست هوشمند برنامه مداوم نظام سلامت ما خواهد بود. اقدام دوم استقرار وسایل لازم جامعه از استقرار امنیت تا تامین آب است که در دستور ستاد کرونا و دولت قرار گرفته است. در اقدام بعدی تامین کالاهای ضروری را داریم. بنا دولت این است با میزان ارز پیش‌بینی شده حمایت غذایی را از کل جامعه به‌ویژه اقشار ضعیف انجام دهیم.

ربیعی گفت: اقدام بعدی ما بر اساس آخرین جلسه ستاد که چشم‌انداز نزدیک پایان کرونا را نشان نمی‌دهد بر اساس گسترش این ویروس است. باید بر کرونا غلبه کنیم و این موضوع به عنوان یک استراتژی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی به تلاش دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای فرهنگ سازی، آموزش و ایجاد حساسیت بین مردم اشاره کرد و گفت: شیب مرگ و میر حاصل از کرونا کاهش پیدا کرده است.

ایران آمادگی کامل برای تبادل زندانیان با امریکا را دارد

سخنگوی دولت در ارتباط با تبادل زندانیان میان ایران و ایالت متحده امریکا گفت: تبادل ایرانیان عزیز با کسانی که جرمی در ایران با ایالت متحده مرتکب شدند اتفاق افتاد. سه دانشمند ایرانی دکتر سلیمانی، دکتر طاهری و دکتر عسگری به تهران بازگشتند یا در راه بازگشتند. ما امیدواریم روند بازگشت ایرانیان زندانی شده در امریکا ادامه پیدا کند. ایران آمادگی کامل برای تبادل زندانیان را دارد و مسئولیتش به عهده دولت امریکا است.

دعوت ترامپ به مذاکره و توافق چیزی بیش از یک کار نمایشی نیست

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره دعوت ترامپ به مذاکره با ایران اظهار کرد: ما درباره اینکه دعوت ترامپ به مذاکره و توافق چیزی بیش از یک کار نمایشی باشد، خوشبین نیستم.

واردات تمامی کالاهای دارای مشابه داخلی ممنوع اعلام شده است

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت صادرات و واردات و زمان معرفی فرد پیشنهادی برای وزارت صمت به مجلس گفت: ما واردات تمامی کالاهای دارای مشابه داخلی را ممنوع اعلام کردیم و توقف عملیات ثبت سفارش آنها را انجام دادیم.

سخنگوی دولت افزود: فهرستی از کالاهای غیرضروری را هم در دولت در حال تهیه داریم که این موارد نیز دیگر وارد نشود. اگر نتوانیم چیزی را تولید کنیم یا تولید آن مقرون به صرفه نباشد آن را وارد می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی وزارت صمت پیش از پایان مهلت قانونی به مجلس معرفی می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: اینکه چه کسی برای وزارت صمت انتخاب شود را مثل هر وزارت خانه دیگری برایش فهرستی از افراد مشخص کردیم و الان هم در دوران سرپرستی با مشکلی در زمینه فعالیت این وزارتخانه مواجه نبودیم و پیش از پایان مهلت قانونی فرد مورد نظر را به مجلس اعلام می‌کنیم.

تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل صحت ندارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا افزایش قیمت گازوئیل صحت دارد، اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و ما برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

 

 

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر