|
کدخبر: 102287

ساخت مسکن ارزان قیمت مشکل گرانی را حل می کند

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه دولت با وعده ساخت مسکن اجتماعی باعث گرانی مسکن شد گفت: ساخت مسکن‌های ارزان‌قیمت مشکل گرانی مسکن را در همدان کاهش خواهد داد.

راه و مسکن ساخت مسکن ارزان قیمت مشکل گرانی را حل می کند

سید مسعود عسگریان با اشاره به مسئله گرانی مسکن در همدان و لزوم حل مشکل اظهار کرد: چند لحظه پیش با شهردار صحبتی در این خصوص داشتم که عنوان کرد، امروز با دادستان در مورد گرانی مسکن جلسه‌ای داشتند و مسئله در حال بررسی است.

وی با تاکید به اینکه امیدوارم این مشکل حل شود گفت: با توجه به میزان تقاضا و عدم همخوانی عرضه مسکن ارزان‌قیمت برای قشری از متقاضیان نظیر مسکن مهری که در مقطعی قابل توجه و اثرگذار بود، شاهد گرانی مسکن در همدان هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: مردم با توجه به افزایش نرخ تورم نمی‌توانند خانه‌های ارزان‌قیمت تهیه کنند و متاسفانه با وضعیت گرانی مسکن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هرگاه عرضه و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشد طبیعی است که دچار مشکلات گرانی باشیم گفت: البته بخشی از مسئله نیز به عدم نظارت لازم توسط مسوولان مربوطه برمی‌گردد و بخشی هم افزایش غیرقابل قبول قیمت مسکن است.

عسگریان تصریح کرد: در مجموع نرخ تورم مصالح ساختمانی از یک سو، عدم نظارت دقیق بر موضوع از سوی دیگر و عدم تولید مسکن ارزان‌قیمت باعث افزایش قیمت مسکن در همدان شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه، دادستان استان جلسات نظارتی خود را آغاز کرده‌ و قطعا تمهیدات لازم را نیز اتخاذ خواهند کرد گفت: این موضوع بخشی از گرانی مسکن را کاهش می‌دهد در صورتی که بخش عمده در تولید مسکن ارزان‌قیمت است.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه از ابتدای دولت روحانی وعده تولید مسکن اجتماعی داده شده که تا امروز این امر محقق نشده است افزود: این مسئله خود در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نبوده است.

اگر مسکن به اندازه کافی تولید نشود باعث افزایش اجاره‌بهای خانه‌ها می‌شود

وی بیان کرد: انتظار داشتیم دستگاه‌های متولی، اداره کل راه و شهرسازی زودتر وارد حل این مسئله می‌شدند و مسکن‌های اجتماعی را ایجاد می‌کردند تا بلکه بخشی از تقاضاهای قشر آسیب‌پذیر جامعه را پاسخگو باشند.

عسگریان اضافه کرد: هر سال باید تعداد مشخصی مسکن را برای قشر آسیب‌پذیر و کم‌درآمد تولید کنیم که اگر توجه نشود آسیب‌هایی به دنبال است که در حال حاضر این آسیب‌ها را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اگر مسکن به اندازه کافی تولید نشود در افزایش اجاره‌بهای خانه‌ها نیز موثر است خاطرنشان کرد: بخشی نیز به سوءاستفاده‌های افرادی در فعالیت‌های اجتماعی برمی‌گردد که باعث گرانی مسکن شده‌اند.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در همدان شاهد محدودیت تامین زمین مورد نیاز برای مسکن هستیم افزود: همین مسئله باعث شده ناخودآگاه یکی از استان‌های گران قیمت مسکن باشیم.

وی افزود: بافت فرسوده و بافت واجد ارزش و تاریخی همدان رینگ اول شهر را در برمی‌گیرد و به همین دلیل محدودیت‌های ساخت و سازی برای مالکین ایجاد شده و مالکین رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این مسیر ندارند.

عسگریان گفت: اعطای امتیازهایی که در حوزه یارانه پروانه ساختمانی و یارانه سود بانکی وام‌های پرداخت زمین داده می‌شد کم شده و به همین دلیل امروزه هر فردی دیگر برای خود می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کاری که دولت در این زمینه انجام می‌دهد و ساخت و ساز انبوه دارد، قابل مقایسه با سخت و ساز بخش خصوصی نیست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر در حد وسیع ساخت و ساز مسکن مهر و تولید مسکن جدید برای آحاد مختلف جامعه را نداشتیم گفت: در شهر همدان متولی مسکن اداره راه و شهرسازی است و طبیعتا باید در خصوص تولید زمین مورد نیاز تعاونی‌های مسکن ساخت و ساز پیش‌قدم‌تر از همه باشد.

وی بیان کرد: به هر جهت به آن حد نیاز تولید زمین تفکیکی را از سوی اداره کل راه و شهرسازی مشاهده نمی‌کنیم با وجود اینکه شهرداری همکاری و همیاری زیادی را با مجموعه تعاون‌های مسکن داشته است.

عسگریان تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری همکاری مجموعه تعاونی‌های مسکن داشته اما به همان نسبت ما از طرف اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تفکیک و تحویل زمین‌های تعاونی‌ها فعالیت چشمگیری نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: گاهی عواملی باعث می‌شود که فرایند چندین سال طول بکشد و به مرور زمان کار انجام شود اما امروز جامعه، استان و شهر ما نیاز به کار فوق‌العاده و فرایند تسهیل در کار را دارد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: باید این تعاونی‌ها هم شکل بگیرند و بتوانند از زمین‌های در اختیار به نحو مطلوب استفاده کنند اما همه این موارد متوازن پیش نمی‌رود که باعث گرانی زمین، مسکن و اجاره بهای خانه‌ها شده است.

وی با بیان اینک امیدواریم با تمهیداتی که مسوولان اخیرا اتخاذ کرده‌اند این مشکل هم حل شود نسبت به صحبت‌های اخیر استاندار در خصوص مدیریت شهری اظهار کرد: همواره خدمت آقای استاندار رسیده‌ایم و از نقطه‌نظرات ایشان استفاده کرده‌ایم و در حال حاضر نیز آمادگی داریم از کمک ایشان بهره ببریم.

عسگریان با بیان اینکه نسبت به بخشی از عملکردهای شهردار انتقاد داشتیم و همچنان داریم اما این بدان معنا نیست که شهرداری کار خود را انجام نمی‌دهد گفت: ما می‌گوییم اگر قرار است شهرداری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند در حال حاضر سرعت ۷۰ کیلومتر است و آن ۳۰ کیلومتر را اگر استاندار می‌تواند حل کند، انجام دهد و دریغ نکند.

 به شکل چشمگیری از ناحیه استانداری به پروژه‌های مدیریت شهری کمک مالی نشد

وی با بیان اینکه استاندار خلأ سرعت در مدیریت شهری را عنوان می‌کند که ما نیز خدمت ایشان رسیدیم و درخواست کمک داشتیم گفت: از رهنمودها و کمک‌های مالی ایشان استفاده می‌کنیم هرچند سال‌های اخیر به شکل چشمگیری از ناحیه استانداری به پروژه‌های مدیریت شهری کمک مالی نشد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه خدمت استاندار رسیدیم و عرض کردیم که سرعت شهرداری با توجه به تنگناها کم است افزود: انتقادهایی داخلی نسبت به اولویت پروژه‌های شهرداری داریم اما هر کسی که بتواند سرعت کار شهرداری را با مساعدت افزایش دهد، شورای شهر و شهرداری استقبال می‌کند که می‌تواند استاندار یا سایر دستگاه‌های دولتی و اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از این دستگاه‌ها اداره کل راه و شهرسازی است گفت: هر چقدر این اداره بتواند در حوزه مسکن به شهرداری کند و باعث تسریع مصوبات شهرداری شود، نتیجه آن به نفع مردم خواهد شد و هم مدیریت شهری کارها را بهتر پیش می‌برد.

 

منبع: فارس
  • مردم ارسالی در

    تنها چیزی که مشکل مردم را حل میکند.

    مسئولان کشور برای فرار از مشکلا ت اقتصادی و امنیتی سعی میکند. همیشه مردم در فشار باشند. بنا بر این با ایجاد شعبا ن بی مخها به شیوه اقتصادی ، مافیایی تشکی ل داده که فقط در راس هرم سازمان یافته و، هر چه به سمت پایی حرکت میکنیم . غیر سازم ان یافته و دلال مسلک، میباشد. که به علت ایجاد نابسامانی در اقتصاد و در سایه مافی ای راس هرم فعالیت میکنند.
    مسئولان، با چپاول اموال مردم به وسیله ایجاد گرانی ساختگی در ارز و سکه ، پایه نابسامانی اق تصادی را ایجاد
    و برای اینکه به مرد م القاء کند. که مسئولان در این قضیه نقشی ندارد. اقدام به تبلیغ سلطانهای سکه ، ار ز ، خودرو
    و...و مبارزه با این افر اد مینماید. اما بالا خره این سیاه بازی نمیتواند. مردم را فریب دهد. زیرا تجربه م ردم در این موارد زیاد شده
    آری ای ن ظام مقدس که ما را طی چهل سال از نظر اقتص ادی به خاک سیاه نشاندی ، دست بردار، ارزش این ملت بسیار زیاد تر از شما مسئولان،اس ت.
    بالا خره تا چه موقع...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها