|
کدخبر: 99339

قیمت بلیت هواپیما گران می‌شود؟

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند تصریح کرد: تاکنون هیچ بحثی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیماها مطرح نبوده و تغییری هم در دامنه نرخ بلیت هواپیما‌ها ایجاد نشده است.

اقتصاد قیمت بلیت هواپیما گران می‌شود؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: شرکت‎های هواپیمایی باید متناسب با نرخ‎نامه، قیمت بلیت در کف و سقف را تعیین کنند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند تصریح کرد: تاکنون هیچ بحثی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیماها مطرح نبوده و تغییری هم در دامنه نرخ بلیت هواپیما‌ها ایجاد نشده است.

او ادامه داد: مبنای قیمت بلیت هواپیما همچنان نرخ‌نامه‌ای است که در دسترس عموم مردم قرار دارد و در صورتی که شرکت هواپیمایی قیمتی بالاتر از نرخ‌نامه را اعلام کند این موضوع تخلف محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در زمان‌های پیک و غیر پیک نرخ بلیت هوایپما‌ها تغییر می‌کند افزود: در زمان‌های پیک سفر قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف به سقف قیمتی می‌رسد و در زمان‌های غیر پیک به کف نرخی می‌رسد.

جعفرزاده تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با توجه به زمان پیک و یا غیر پیک کف و یا سقف قیمتی، برابر با نرخ‌نامه تعیین کنند در غیر این صورت و یا خارج از نرخ‌نامه حق افزایش قیمت را ندارند.

او توضیح داد: تاکنون هیچ تغییر قیمتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای مسیر‌های مختلف با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های سفر در استان‌های مختلف دیده نشده است.

گفتنی است، شورای سلامت کیش با آغاز پرواز‌ها به این جزیره از ۲۵ اردیبهشت (پنج شنبه هفته گذشته) موافقت کرد، تور‌ها و پرواز‌های کیش نیز آغاز شده‌اند و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات عید فطر، بلیت پرواز‌های کیش با رشد سرسام‌آور قیمت‌ها روبه‌رو شده است.

به عنوان مثال، پرواز پنج‌شنبه (۱ خرداد) تهران-کیش ساعت ۶: ۴۰ دقیقه از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی، ۵۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین پرواز ۷: ۴۰ شرکت دیگری در همان روز (۱ خرداد) در مسیر تهران-کیش با قیمت ۵۴۶ هزار تومان انجام می‌شود. همچنین بلیت ۷ پرواز اکونومی شرکت دیگری در همان روز با قیمت‌هایی بین ۶۰۰ هزار تا ۸۵۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت بلیت‌ پرواز تهران-مشهد برای روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان، با توجه به بازگشایی محدود درب‌های حرم مطهر رضوی(ع) و هتل‌ها، بار دیگر در آستانه رشد قرار دارد به گونه‌ای که بلیت‌های این مسیر از نرخ ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در ایام کرونایی، به بازه ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در روز‌های آخر ماه مبارک رمضان رسیده است.

از سوی دیگر در آذر ماه سال گذشته، نرخ‌نامه تعیین سقف و کف قیمت بلیت‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی به تصویب رسیده است و از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با تأیید روبه رو شده بود. در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هواپیمایی هم اعلام کرد که نرخ بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی هیچ تغییری نکرده و برابر با نرخ‌نامه است.

 

منبع: روز نو

ارسال نظر