|
کدخبر: 243166

نوسانات قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد

قیمت نفت در بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری با نوسانات کمی روبرو شده، به طوری که قیمت نفت اعضای اوپک کاملا ثابت و قیمت نفت برنت و وست تگزاس نیز نوسان کمی داشته اند.

اویل پرایس، قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (۳۰ بهمن ماه) در بازارهای جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با ۵۷ سنت افزایش به ۹۳ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۰.۶۱ درصد کاهش را به خود دیده است.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با ۶۹ سنت کاهش به ۹۱ دلار و ۰۷ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۰.۷۵ درصد کاهش را به خود دیده است. قیمت سبد نفتی اوپک نیز با ۵۹ سنت افزایش به ۹۵ دلار و ۳۲ سنت رسیده که نسبت به روز گذشته با افزایشی ۰.۶۲ درصدی روبرو شده است.

از طرف دیگر قیمت نفت ایران بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته همچنان ۸۶ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه به فروش می‌رسد.

آخرین قیمت نفت سایر اعضای اوپک در بازارهای جهانی نیز نشان می‌دهد که قیمت نفت مربان باب امارات به ۹۴ دلار و۲۱ سنت، نفت کویت به ۹۴ دلار و ۶۱ سنت و نفت ساهاران بلند الجزایر به ۹۶ دلار و ۲۱ سنت، نفت سبک بانی نیجریه به ۹۳ دلار و ۶۶ سنت، نفت گیراسول آنگولا به ۹۴ دلار و ۳۶ سنت و نفت سبک عربستان به ۹۲ دلار و ۲۸ سنت رسیده، این در حالی است که قیمت نفت بصره عراق همچنان ۷۱ دلار و ۶۹ فروخته می‌شود، بنابراین به جز نفت عربستان و امارات قیمت نفت سایر اعضای اوپک نسبت به روز گذشته از ثبات قیمتی برخوردار بوده است.

 

ارسال نظر