|
کدخبر: 36110

گسترش نیوز بررسی می‌کند؛

چه کسی جانشین کرباسیان می‌شود؟ + بیوگرافی ۳ گزینه احتمالی

تنها چند ساعت پس از استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، گمانه زنی‌ها برای جانشینی مسعود کرباسیان آغاز شده است.

گسترش نیوز: مسعود کرباسیان، در جریان جلسه استیضاح یکشنبه ۴ شهریور ماه با ۱۳۷ رای موافق از سکانداری وزارت امور اقتصادی و دارایی بازماند.

به طور قطع افراد زیادی را می‌توان به عنوان جانشین کرباسیان در وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی کرد، اما در این میان چند نام بیشتر از بقیه به گوش می‌رسد.

طهماسب مظاهری

majzaheri1.jpg طهماسب مظاهری متولد ۱۳۳۲، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران‎ ‎از شهریور ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ به مدت یک سال ‏بود. پیش از این، وزیر امور اقتصادی و دارایی‎ ‎در کابینه سید محمد خاتمی، بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ بود.‏

مظاهری دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد عمران از دانشکده فنی تهران‎ ‎و مدرک دکتری در رشته مدیریت مالی از ‏دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.‏‎ وی در حال حاضر به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان و عضو هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران فعالیت می‌کند.

علی طیب‌نیا

TAYEBNIA.jpg علی طیب نیا (متولد ۱۳۳۹، ۱۳۳۹ اصفهان) در دولت یازدهم به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران فعالیت می‌کرد. در پایان جلسات رأی اعتماد به کابینه روحانی، طیب نیا با کسب ۲۷۴ رأی از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، عنوان کسب بالاترین رأی اعتماد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد. با این حال وی اولین وزیر دولت یازدهم ایران بود که از مجلس شورای اسلامی، کارت زرد مجلس دریافت کرد و پس از دو سال دو کارت زرد دیگر نیز گرفت.

مهدی‌کرباسیان

KARBASIANN4.jpg

برادر بزرگتر وزیر فعلی اقتصاد (متولد ۱۳۳۰) که در حال حاضر ریاست هیات عامل سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) را بر عهده دارد، می‌تواند گزینه سوم باشد. که البته گفته می‌شود رابطه بسیار خوبی با نمایندگان مجلس دارد.

کرباسیان دارای سوابق مدیریتی بسیار مهمی بوده است. وی در سالهای گذشته، معاون کل وزارت امور اقتصاد و دارایی، معاون وزارت راه و ترابری در امور حمل و نقل، معاون وزیر نفت در امور بازرگانی، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) و فرماندار شهرستان نوشهر بوده است.

معاون فعلی وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در گذشته به عنوان قائم مقام ریاست بنیاد مستضعفان، عضو هیئت مدیره و مدیر بازرگانی شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت رئیسه بانک توسعه اسلامی و رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت نیز فعالیت داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها