|
کدخبر: 321481

راهنمای انتخاب یک تعمیرگاه جک

با در نظر گرفتن تنوع زیاد خودرو های چینی موجود در بازار ایران، انتخاب تعمیرگاه مطمئن و متخصص یکی از الزام هاست. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا یک انتخاب مناسب برای خودرو جک خود داشته باشید.

تعمیرات تخصصی جک

بین سال‌های 1391 تا 1393، شرکت کرمان موتور، در راستای گسترش دامنه خودرو های خود، نیمه شاسی بلند X60 را در بازار ایران معرفی کرد و پس از دریافت بازخورد های مثبت و همچنین استقبال در خصوص این محصول، در سال های آتی خودرو های J3 و J5 را نیز به بازار عرضه کرد.

در آن سال ها با توجه به شرایط اقساطی و نقدی بسیار مناسب کرمان موتور، دسترسی به این خودرو ها آسان بود و مشتری ها با کمترین هزینه می توانستند صاحب یکی از خودرو های وارداتی شرکت شوند. برند جک هم با توجه به کیفیت ساخت بالاتر به نسبت رقبای چینی خود ارزش خرید بیشتری داشت.

با گذشت چند سال و عرضه موفق سدان سایز متوسط J5 و کراس اورر توربوشارژ S5 در تابستان 1396، شرکت خودرو سازی کرمان موتور (KMC) کراس اورر جدیدی با عنوان S3 در ایران معرفی کرد.

با وجود اینکه این خودرو 2 بار در سال های 2015 و 2016 فیس لیفت شده اما نسخه 2014 آن هنوز در بازار ایران وجود دارد.

از رقیب های مستقیم جک S3 می توان به X55 pro و تیگو 5 اشاره کرد که با توجه به نظرات مختلف کاربران، این خودرو با توجه به نداشتن توربو شتاب کمتری به نسبت دیگر رقبا دارد اما نداشتن توربو با توجه به وضعیت بنزین فعلی نیز می تواند نکته مثبتی برای خرید باشد. خودرو های توربو موجود در کشور ترجیحا و برای افزایش طول عمر موتور باید از بنزین اکتان بالا استفاده کنند. S3 با اینکه هرگز نتوانست در حد و اندازه S5 در ایران محبوب و پر طرفدار شود ولی توانسته جایگاه خوبی در بازار داشته باشد.

با در نظر گرفتن نظرات کلی کاربران پیشرانه و گیربکس این خودرو کم استهلاک است و از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1590 سی سی با حداکثر توان تولیدی 107 اسب بخار (در دور موتور 6000) بهره می برد. هندلینگ S3 ضعیف است و نداشتن ایربگ های جانبی امنیت آن را به نسبت دیگر رقبا کمتر می کند.

کرمان موتور با داشتن شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش در تمامی نقاط ایران توانسته مشکل تعمیرات خودرو ها را تا حدود کم کند اما باز هم عده ایی از نبود قطعات گلایه دارند.

در ادامه می خواهیم به بررسی داشتن یک تعمیرگاه جک در ایران اشاره کنیم.

تعمیرات موتوری جک

محل مناسب: انتخاب مکانی مناسب برای تعمیرگاه بسیار مهم است. باید در نظر گرفت که تعمیرگاه در مکانی قرار گیرد که دسترسی آسان برای مشتریان داشته باشد و در عین حال فضای کافی برای تعمیرات مختلف را فراهم کند .

تجهیزات کافی: برخورداری از تجهیزات و ابزار آلات مدرن و به ‌روز برای انجام انواع تعمیرات خودرو ضروری است. این تجهیزات شامل جک ‌ها، آچار ها، دستگاه‌ های تنظیم موتور، دیاگ کمپانی و غیره می‌باشد. برای مثال در یک تعمیرگاه برلیانس باید دیاگ مخصوص خود کمپانی برلیانس در دسترس باشد.

پرسنل با تجربه: داشتن تکنسین ‌ها و مکانیک ‌های حرفه ‌ای و آموزش ‌دیده برای ارائه خدمات با کیفیت حیاتی است. کارکنان باید در زمینه ‌های مختلف تعمیرات خودرو مهارت و تجربه کافی داشته باشند.

بیمه و گارانتی: ارائه خدمات بیمه ‌ای و گارانتی برای تعمیرات جک می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و به عنوان یک مزیت رقابتی عمل کند.

فضای انتظار مناسب: فراهم کردن فضایی راحت و مناسب برای مشتریان در حال انتظار، مانند اتاق انتظار با امکانات رفاهی، می‌تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد.

خدمات مشتریان: ارائه خدمات مشتری ‌پسند، مانند مشاوره، پاسخگویی سریع به سوالات و حل مشکلات به صورت حرفه‌ای، برای جلب رضایت مشتریان ضروری است.

برنامه‌ریزی مالی: مدیریت مالی مناسب، شامل بودجه‌بندی دقیق، قیمت‌گذاری منصفانه و پیگیری هزینه ‌ها و درآمدها برای حفظ پایداری و سودآوری تعمیرگاه مهم است.

جک T8

در وب سایت دنده معکوس لیست کاملی از مراکز تعمیر انواع خودرو های چینی شامل برلیانس، جک، MVM در شهر تهران به همراه آدرس، لیست خدمات، عکس، تلفن ثابت، همراه و موقعیت مکانی آن ها آورده شده و شما می توانید در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خودرو خود با آن ها تماس بگیرید و خودرو خود را تعمیر کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها