|
کدخبر: 300953

درآمد مکانیک خودرو؛ محاسبه درآمد ماهیانه در سال ۱۴۰۲

احتمالاً بررسی درآمد مکانیک خودرو، اولین گام شما برای بررسی ورود یا عدم ورود به این شغل است. البته امکان دارد شما در حال بررسی میزان درآمد ماهیانه مکانیکی باشید تا یکی از عزیزان خود را در زمینه ورود یا عدم ورود به این شغل راهنمایی کنید.

در این مطلب به این سوالات جواب می‌دهیم که:

  • درآمد مکانیک خودرو چقدر است؟
  • درآمد مکانیک ماشین سنگین چقدر است؟
  • چه عواملی بر درآمد ماهیانه مکانیکی تاثیر گذار است؟
  • با چه روشی می‌توان درآمد ماهیانه مکانیکی را افزایش داد؟

مکانیکی

درآمد مکانیک خودرو چقدر است؟

جدول زیر شامل اطلاعات دقیق در مورد درآمد مکانیک خودرو در سال 1402 در ایران است:

نام شهر

حداقل میزان درآمد مغازه مکانیکی

حداکثر میزان درآمد مغازه مکانیکی

دستمزد شاگرد مکانیک و مکانیک نیمه ماهر

دستمزد مکانیک ماهر و متخصص

تهران

20 میلیون تومان

100 میلیون تومان

حدود 6000000 تومان

20 تا 30 میلیون تومان

سایر شهرهای بزرگ

15 میلیون تومان

50 میلیون تومان

حدود 6000000 تومان

15 تا 25 میلیون تومان

شهرهای کوچک

10 میلیون تومان

30 میلیون تومان

حدود 4000000 تومان

10 تا 20 میلیون تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

در محاسبه اعداد فوق نرخ اجرت مکانیکی در سال 1402، میزان جمعیت در شهرها و موارد دیگری نظیر تحقیقات میدانی در این شهرها مورد استفاده قرار گرفته است که به دلیل جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد مطلب از تشریح آن خودداری شده است.

چه عواملی بر درآمد ماهیانه مکانیکی تاثیر دارد؟

به طور کلی عوامل مختلف بسیاری وجود دارد که بر درآمد یک مکانیک خودرو تاثیر خواهد گداشت، این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • شهر محل فعالیت
  • محله ای که در آن شهر انتخاب می کنید.
  • میزان مهارت شما به عنوان یک مکانیک خودرو
  • میزان ساعات فعالیت در تعمیرگاه مکانیکی خودرو

در میان تمامی عوامل تاثیر گذار بر درآمد ماهیانه مکانیکی خودرو مهارت های فنی یعنی توانایی تعمیر موتور خودروهای EF7، TU5، TU5 plus، موتور ال نود و انواع گیربکس و سیستم ترمز و تعلیق خودرو و همچنین مهارت های نرم یعنی برخورد با مشتری، توانایی خرید لوازم، تجهیزات و قطعات یدکی با شرایط و قیمت مناسب و نحوه گرداندن و مدیریت تعمیرگاه مکانیکی بیشترین تاثیر را دارد؛ که برای آموزش حرفه ای این موارد، باید در دوره مکانیک خودرو فنی حرفه ای تهران شرکت کنید، تا از امکانات حرفه ای و تدریس استاندارد آموزشگاه فنی حرفه ای بهره مند شوید.

مکانیکی

اطلاعات دوره های تخصصی مکانیک خودرو فنی حرفه ای در تهران

شهری که مکانیکی خود را در آن دایر می کنید بر درآمد شما تاثیر خواهد داشت!

بدون شک یکی از عواملی که بر درآمد مکانیک خودرو تاثیر می‌گذارد، شهری است که در آن فعالیت می‌کنید. برای مثال اگر بخواهید در یک شهر کوچک به عنوان تعمیرکار خودرو در یک مغازه مکانیکی یا یک شرکت خودرویی استخدام شوید، به دلیل پایینتر بودن میزان درآمد در شهرهای کوچک، دستمزد کمتری نیز دریافت خواهید کرد. این در حالی است که در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد، تعداد افراد مراجعه کننده به هر تعمیرگاه خودرو بیشتر است و در زمان استخدام در مغازه‌های مکانیکی و همچنین شرکت‌های خودرویی به دلیل بالاتر بودن نرخ دستمزدها، رقم پرداختی به افراد استخدام شده بیشتر خواهد بود.

محله ای که برای تاسیس تعمیرگاه انتخاب می کنید نیز بر درآمد مکانیکی تاثیر دارد!

یکی دیگر از عواملی که بر میزان درآمد شما به عنوان تعمیرکار خودرو تاثیر می‌گذارد، محلی است که مغازه مکانیکی را در آن تاسیس می‌کنید. بدون شک، درآمد مکانیک خودرویی که در یک محل پر تردد با گذر مناسب فعالیت می‌کند، از یک مغازه با دید کم، در محلی کم تردد بیشتر است.

میزان مهارت؛ با آموزش با کیفیت و افزایش تخصص مکانیک خودرو، درآمدتان افزایش خواهد یافت!

رانندگان خودرو، ترجیح می‌دهند برای تعمیر خودروهای خود، به شخصی مراجعه کنند که تخصص و مهارت کافی در آن بخش از خودرو داشته باشد. چرا که بخش آسیب دیده در خودرو در صورتی که به درستی تعمیر نشود، مشکلات و آسیب‌های متعدد و پرهزینه دیگری نیز به وجود خواهد آورد.

بدون شک، برای کسب چنین مهارتی باید در یک دوره آموزشی مناسب شرکت کنید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب مهارت در این رشته می‌توانید مقالات موجود در این صفحه را مشاهده کنید.

میزان ساعات کاری تعمیرگاه از دیگر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مکانیک خودرو است!

آخرین فاکتوری که بر درآمد شما به عنوان یک مکانیک خودرو تاثیر خواهد گذاشت، میزان ساعات فعالیت تعمیرگاه شما است؛ البته اگر تعمیرگاه مکانیکی خودرو شخصی خود را داشته باشید و خدمات را به این ترتیب ارائه دهید.

بدون شک میزان ساعات فعالیت بر تعداد خودروهایی که می‌توانید تعمیر کنید اثر مستقیم خواهد داشت و به این ترتیب ساعات فعالیت بیشتر به افزایش درآمد ماهیانه مکانی منجر خواهد شد.

مکانیکی۲

درآمد مکانیکی بیشتر است یا باطری سازی؟

در هر یک از این مشاغل برق خودرو یا مکانیک  شما می‌توانید با دریافت جواز کسب، مرکز تعمیرات برق یا مکانیکی مستقل خود را راه‌اندازی کنید.

همچنین کارآموزان در دوره باطری سازی و برق خودرو می‌توانند به عنوان باطری‌ساز خودرو، سیم کشی خودرو، نصاب سیستم صوتی، تعمیرکار صفحه کیومتر و یا تعمیرکار برق سیستم سرمایشی خودرو و… در کارخانجات و مراکز باطری‌سازی و تعمیرات برق خودرو استخدام و مشغول به کار شوند.

اگر بخواهیم میزان درآمد این دو رشته را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که درآمد مکانیک خودرو پایدارتر و بیشتر است، اما سختی و حجم کار این رشته نیز بالاتر از باطری سازی است.

برای افزایش درآمد ماهیانه مکانیکی چه باید کرد؟

اگر یک تعمیرگاه دارید و قصد دارید درآمد ماهیانه مکانیکی خود را افزایش دهید، یا در شروع راه هستید و می‌خواهید بسیار پر قدرت به این حرفه وارد شوید؛ بهترین راه یادگیری عملی تعمیرات خودرو در یک محیط استاندارد با سرفصل‌های مشخص و تجهیزات کافی است.

بدون شک درآمد مکانیک خودرو با داشتن مهارت‌های فنی و مهارت‌های نرم مناسب افزایش پیدا خواهد کرد؛ به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای این کار به یک آموزشگاه فنی حرفه ای مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های فنی حرفه ای مکانیکی و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به درگاه اینترنتی https://iranilo.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02155965670 تماس بگیرید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها