|
کدخبر: 293861

تولید خودروی افسانه‌ای تویوتا با موتور ۴ سیلندر + عکس

کمپانی تویوتا اعلام کرده سری ۷۰ جدید قرار است با موتور ۴ سیلندر توربو دیزل و گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه شود. این خبر دلیل بر توقف به‌کارگیری موتور ۸ سیلندر توربو دیزل نیست و از این به بعد مشتریان سری ۷۰ می توانند یکی از دو پیشرانه موجود را بر حسب نیاز انتخاب کنند.

خودرو تولید خودروی افسانه‌ای تویوتا با موتور ۴ سیلندر + عکس

شاید برای علاقه مندان به برند تویوتا کمی عجیب به نظر برسد، اما از این به بعد قرار است علاوه بر موتور ۸ سیلندری که هم اکنون نیز برای سری ۷۰ استفاده می شود، خریداران بتوانند هنگام ثبت نام، پکیج موتور ۴ سیلندر توربو دیزل و گیربکس اتوماتیک را هم به عنوان یک گزینه انتخابی پیشِ رو داشته باشند.

از آن جایی که از تولید سری ۷۰ حدود ۴۰ سال می گذرد، این اولین بار پس از ۲۲ سال است که دوباره تویوتا برای این خودروی افسانه ای، یک موتور ۴ سیلندر و گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته است. دفعه قبلی که برای لندکروز سری ۷۰ از موتور ۴ سیلندر استفاده می شد برمی گردد به سال ۱۹۹۱، در آن زمان خریداران می توانستند انتخاب کنند که موتور ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری خودروی‌شان دیزلی باشد یا بنزینی.

تویوتا-وانت۱

چرا پس از گذشت حدود ۴۰ سال، هنوز سری ۷۰ تولید می شود؟

سری ۷۰ یکی از ماندگارترین خودروهای دنیاست که به دلیل استهلاک به شدت پایین، دوام بالا، قابلیت های آفرودی و باربری بی نظیر، و طراحی کلاسیک و جذابش، هنوز هم در همه جای دنیا طرف‌دار دارد. محبوبیت این خودرو به حدی بالاست که تویوتا نمی تواند از پس درخواست های مردم استرالیا برای خرید سری ۷۰ برآید و به همین دلیل، فرآیند ثبت نام این خودرو را حدوداً یک سال است که متوقف کرده است.

موتور ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر توربو دیزل به قوت خود باقی است، اما از این به بعد، گزینه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری با گیربکس اتوماتیک نیز برای سری ۷۰ جدید قابل سفارش است. از آن جایی که تویوتا برای هایلوکس هم از یک موتور ۲.۸ لیتری توربو دیزل استفاده کرده است، احتمال می رود از همان موتور برای سری ۷۰ جدید نیز استفاده کند. توان و گشتاور تولیدی این موتور ۴ سیلندری که قرار است برای سری ۷۰ استفاده شود به طور دقیق مشخص نشده است، اما حتماً یکی از سه گزینه زیر خواهد بود.

تویوتا-وانت۲

با توجه به خروجی های احتمالی موتور ۴ سیلندری که قرار است برای سری ۷۰ استفاده شود و مقایسه آن با توان و گشتاور تولیدی موتور ۸ سیلندر توربو دیزل (۲۰۲ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتن متر)، می توان گفت موتور ۴ سیلندر نه تنها ضعیف تر نیست، بلکه جدا از مصرف سوخت و میزان آلایندگی پایین ترش، قدرتمندتر از نسخه ۸ سیلندر هم ظاهر می شود.

نکته دیگر در مورد سری ۷۰ جدید این است که گیربکس اتوماتیک پس از ۳۳ سال، دوباره بر روی آن نصب می شود تا راننده با آرامش و راحتی بیش تری از این اعجوبه پیر سواری بگیرد.

جدا از تمام تغییرات صورت گرفته در بخش فنی این خودرو، احتمال دارد کمپانی تویوتا برای جشن ۴۰ سالگی سری ۷۰، حیرت آورترین کار ممکن را انجام دهد و نسخه هیبرید خفیف (mild-hybrid) آن را به دنیا معرفی کند.

تویوتا-وانت۳

امکانات رفاهی

کابین تویوتا سری ۷۰ جدید

از امکانات رفاهی جدیدی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است می توان به سیستم مولتی مدیای به‌روزتر با قابلیت اتصال از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو اشاره کرد که در کنار غربیلک فرمان هایلوکسی و تریم داخلی جدید، قدیمی بودن خودرو را کم تر به راننده و سرنشینان یادآوری می کند.

چرا پس از گذشت حدود ۴۰ سال، هنوز سری ۷۰ تولید می شود؟

سری ۷۰ یکی از ماندگارترین خودروهای دنیاست که به دلیل استهلاک به شدت پایین، دوام بالا، قابلیت های آفرودی و باربری بی نظیر، و طراحی کلاسیک و جذابش، هنوز هم در همه جای دنیا طرف‌دار دارد.

مشخصات فنی سری ۷۰ جدید چیست؟

موتور ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر توربو دیزل به قوت خود باقی است، اما از این به بعد، گزینه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری با گیربکس اتوماتیک نیز برای سری ۷۰ جدید قابل سفارش است.

امکانات رفاهی سری ۷۰ جدید چیست؟

از امکانات رفاهی جدیدی که برای این خودرو در نظر گرفته شده می توان به سیستم مولتی مدیای به‌روزتر با قابلیت اتصال از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو اشاره کرد که در کنار غربیلک فرمان هایلوکسی و تریم داخلی جدید، قدیمی بودن خودرو را کم تر به راننده و سرنشینان یادآوری می کند.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها