|
کدخبر: 132196

مشخصات خودروی تویوتا هریر ۲۰۲۱ + فیلم

آخرین به روزرسانی عمده تویوتا هریر به سال ۲۰۱۴ برمی گردد که بعد از شش سال نمونه جدید آن طراحی شده است و در تابستان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می شود.

خودرو

برخی ادعا دارند که خودرو هریر ۲۰۲۱ جدید در اصل نسخه اصلاح شده نسل چهارم لکسوس RX است اما این گفته درست نیست، زیرا آخرین نسخه RX مبتنی بر پلت فرم Toyota K طراحی شده است، در حالی که ۲۰۲۱ هریر بر اساس معماری TNGA-K خواهد بود.

آخرین به روزرسانی عمده تویوتا هریر به سال ۲۰۱۴ برمی گردد، شش سال است که این شاسی بلند فیس لیفت را دریافت کرده و این به معنای قریب به اتفاق نسل جدید است. سازنده ژاپنی به تازگی تأیید کرده است که ۲۰۲۱ هریر را در ژوئن امسال برای بازار‌های محلی عرضه می‌کند.

هریر جدید ۲ تغییر عمده در بخش پیشرانه‌ها خواهد داشت. یک مدل هیبریدی وجود دارد که از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار خطی پشتیبانی می‌کند که بسته به نوع طرح توسط یک یا دو موتور الکتریکی پشتیبانی می‌شود. حداکثر توان نسخه هیبریدی ۲۱۸ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) است، در حالی که مدل AWD با قدرت ۲۲۲ اسب بخار (۱۶۳ کیلووات) کمی قدرتمندتر است. نیروی حاصل از موتور احتراق از طریق یک انتقال الکتریکی مداوم متغیر به چرخ‌ها می‌رسد.

یک مدل بنزینی معمولی نیز وجود دارد که با موتور ۲.۰ لیتری مجهز به حداکثر ۱۷۱ اسب بخار قدرت (۱۲۶ کیلووات) در ۶ هزار و ۶۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۳ پوند فوت (۲۰۷ نیوتن متر) در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است. موتور چهار سیلندر با گیربکس CVT با تغییر در دسترس است. هر دو مدل هیبریدی و استاندارد مجهز به گاز در تنظیمات پیشرانه و چهار چرخ متحرک در دسترس خواهند بود.

هریر جدید همچنین با مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی از جمله فناوری‌های خانواده Toyota’s Safety Sense همراه خواهد بود. این شامل یک سیستم ایمنی قبل از برخورد با اجسام است که عابران پیاده را در روز و شب و همچنین دوچرخه سواران را در روز شناسایی می‌کند. تویوتا همچنین با افتخار اعلام می‌کند که هریر ۲۰۲۱ به اولین مدل این برند تبدیل خواهد شد که دارای آینه کابین دیجیتال است.

این خودروساز قول داده است که شاسی بلند جدید خود را "حدود ژوئن ۲۰۲۰" در ژاپن عرضه کند، زمانی که با انتخاب هفت رنگ خارجی به فروش می‌رسد. چرخ‌های ۱۹ اینچی به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. از نظر اندازه، نسل چهارم تویوتا Harrier تنها افزایش جزئی را در ابعاد مشاهده می‌کند؛ تویوتا هریر دارای طول ۴،۷۴۰ میلی‌متر (۲۰ میلی‌متر افزایش)، ۱،۸۵۵ میلی‌متر عرض (۲۰ میلی‌متر افزایش) و ۲،۶۹۰ میلی‌متر فاصله محوری (۳۰ میلی‌متر افزایش) است. با این حال، ارتفاع خودرو با ۳۰ میلی‌متر کاهش به ۱،۶۶۰ میلی‌متر می‌رسد تا نسل جدید ظاهری پویاتر داشته باشد.

طراحی ظاهر خودرو، به وضوح ادامه ‌دهنده نسل قبلی هریر، اما با تمرکز بر عملکرد اسپرت است. از جمله نکات برجسته می‌توان به طراحی تهاجمی سپر جلو، خط سقفی کوپه مانند، چراغ‌های عقب LED نازک افقی و همچنین چراغ‌های جلو نازک LED اشاره کرد که توسط عناصر کرومی، جلوپنجره را نگه می‌دارند.

طراحی داخل کابین، ما را به یاد تویوتا RAV۴ جدید می‌اندازد، اما کاملا با آن یکسان نیست. کنسول مرکزی با صفحه‌نمایش لمسی ۱۲/۳ اینچی به‌همراه سیستم ناوبری T-Connect SD در بالای صفحه، زین اسب را به یاد می‌آورد؛ درحالی‌که داشبورد تویوتا Harrier مجلل‌تر به‌نظر می‌رسد و از طریق پنل‌های در‌ها با ظاهری مشابه، فضای اطراف سرنشینان را کاملا می‌پوشاند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر