|
کدخبر: 274839

رونمایی از جدیدترین ون برقی فورد / مشخصات را اینجا بخوانید

فورد با معرفی تزانزیت E به‌عنوان مینی‌ون کاملا برقی‌اش، از ترانزیت کاستوم به‌عنوان برادر آن خودرو پرده‌برداری کرد. این خودرو که از سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود، در نسخه‌های گوناگون با پیشرانه‌های متفاوت اکوبلو دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی عرضه می‌شود. فورد امکان شخصی‌سازی بدنه را به خریداران این مین‌ون محبوب داده تا خودروشان را در سبک‌های گوناگون متناسب با نیاز خود خریداری کنند.

خودرو رونمایی از جدیدترین ون برقی فورد / مشخصات را اینجا بخوانید

همان‌گونه که انتظار خواهید داشت، ترانزیت کاستوم شباهت بسیار زیادی به ترانزیت e دارد و از بدنه یکسانی با آن خودرو استفاده می‌کند. جلوپنجره این مدل تغییر کرده تا موتور هوای بیشتری را دریافت کند. متاسفانه نمونه‌های احتراق‌داخلی ترانزیت با شش تریم گوناگون پایه، ترند، لیمیتد، اکتیو، تریل و اسپرت عرضه نخواهد شد. با این وجود، امکان تجهیز بدنه ترانزیت کاستوم به برخی المان‌های موجود در این تریم‌ها وجود دارد.

فورد ترانزیت کاستوم بر پایه یک معماری کاملا جدید توسعه یافته که در نسل بعدی فولکس‌واگن ترنسپورتر نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت. فرم‌های گوناگون بدنه این ون شامل «پنل استاندارد ون»، «دو کابین در ون»، «کومبی»، و فضای بار L شکل می‌شود. فورد ون خود را در دو ارتفاع و فاصله محوری متفاوت هم عرضه می‌کند. امریکایی‌ها قصد دارند تا در آینده نزدیک از نسخه «تورنئو» رونمایی کنند که به‌جای تمرکز بر جابه‌جایی بار بر حمل سرنشینان تمرکز خواهد کرد و نقش یک مینی‌ون خانوادگی را بازی خواهد کرد.

درون کابین ترانزیت کاستوم شاهد جاخوش‌کردن یک نمایشگر بزرگ ۱۳ اینچی مجهزبه سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC۴ روی داشبورد هستیم؛ فورد هنوز مشخص نکرده که این نمایشگر در تمامی نسخه‌های ترانزیت دردسترس خواهد بود یا تنها مدل‌های بالارده امکان استفاده از آن را خواهند داشت. این نمایشگر به چند میانبر کاربری همیشه روشن و حساس به لمس هم مجهز می‌شود تا تجربه کاربری مناسب و سریعی را در اختیار راننده و سرنشینانش قرار دهد.

فورد در این نسل از ترانزیت روی قابلیت دفتر کاری متحرک تاکید کرد که به‌وسیله آن، فرمان به یک میز برای قراردادن لپتاپ یا میز ناهار تبدیل می‌شود. تمام نسخه‌های کاستوم به پلتفرم «فورد پرو» مجهز می‌شوند که شامل نرم‌افزار و سرویس‌های اتصالی فورد مانند سیستم یکپارچه «آپفیت فورد پرو» می‌شود.

مدل احتراق‌داخلی دیزلی کاستوم به یک موتور دیزلی اکوبلو مجهز می‌شود که در نمونه‌های مختلف، مقدار ۱۰۹، ۱۳۴، ۱۴۸ یا ۱۶۸ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته فورد امکان سفارش جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار و سیستم چهارچرخ محرک را نیز برای خریداران این خودرو فراهم کرده است. این شرکت مدعی شده که ترانزیت کاستوم چهارچرخ محرک می‌تواند تا ۲.۵ تن بار را حمل کند.

ون-کاستوم

 

ترازیت کاستوم پلاگین هیبریدی از یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی با یک موتور برقی استفاده می‌کند که مشابه موتور موجود در کوگا یا اسکیپ PHEV است. فورد هنوز قدرت خروجی این نسخه را اعلام نکرده اما با نگاهی به خروجی دو شاسی‌بلند کوچک یادشده، احتمالا ۲۲۲ اسب بخار قدرت داشته باشد. باتری این مدل یک بسته ۱۱.۸ کیلووات ساعتی است که در حالت تمام برقی تا ۵۷ کیلومتر راننده را یاری می‌کند.

نسخه تمام برقی ترانزیت کاستوم هم با بهره‌وری از باتری ۷۴ کیلووات ساعتی و یک موتور برقی امکان تولید ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ نیوتن متر گشتارو را دارد. این مدل براساس چرخه رانندگی WLTP، با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافت ۳۸۰ کیلومتر را طی کند.

این ون در رویداد نمایشگاه حمل‌ونقل فرانکفورت آلمان رونمایی شد. فورد ون ترانزیت کاستوم را در کارخانه خود در «اوتوسان» ترکیه تولید خواهد کرد. نخستین نمونه‌های این خودرو نیز تا اواسط سال آینده میلادی به‌دست مشتریان خواهد رسید. نمونه‌های برقی و پلاگین هیبریدی آن هم پس از مدل‌های بنزینی راهی خانه مشتریان می‌شوند.

 

  • دروغگوها ارسالی در

    خوبه برای گشت نه ارشاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها