|
کدخبر: 264978

خبر امیدوارکننده درباره قرعه کشی خودرو

مدیرعامل شرکت مجری سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه مسئولان سامانه یکپارچه وظیفه‌ای به جز ثبت‌نام متقاضیان ندارند، گفت: فقط وزارت صمت می‌تواند زمان حذف قرعه‌کشی و مسائل مربوط به حوزه خودرو را اعلام کند.

جعفر توحیدی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه قرعه‌کشی خودرو قرار است برای چه خودروهایی ادامه یابد؟ اظهار داشت: شرکتی که من مدیریت آن را به عهده دارم، مجری طراحی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است و من در جایگاهی قرار ندارم که از ادامه روند قرعه‌کشی خودرو مطلع باشم.

وی افزود: مطلبی امروز به نقل از من در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان شده مبنی بر اینکه قرعه‌کشی برای برخی از خودروها دائمی خواهد بود و تنها تعدادی از خودروها از فرآیند قرعه‌کشی خارج می‌شوند که باید بگویم در واقع از صحبت‌های من برداشت اشتباهی شده است.

مدیرعامل شرکت مجری سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: اینجانب مدیرعامل شرکتی هستم که در زمینه طراحی سامانه‌های فروش اینترنتی خودرو و غیره دارای تجربه است و طی این سال‌ها شرکت ما برای خودروسازان متقاضی، سامانه‌هایی را طراحی کرده است تا از طریق این سامانه‌ها، خودروسازان نسبت به فروش خودرو به شیوه قرعه‌کشی اقدام کنند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه وزارت صمت تصمیم گرفت تا سامانه‌ای را با عنوان «سامانه تخصیص یکپارچه خودرو» طراحی کند تا از طریق این سامانه ثبت نام خرید خودرو از تمامی خودروسازان به شکل متمرکز انجام شود و از طریق این سامانه نیز نتایج قرعه‌کشی اعلام شود، لذا از شرکت ما خواسته شد تا این سامانه را در اسرع وقت طراحی و در اختیار وزارت صمت قرار دهیم.

توحیدی افزود: بنابراین با توجه به سابقه شرکت ما در این زمینه، مهندسان و طراحان ما نیز نرم‌افزاری را طراحی و سامانه مورد نیاز وزارت صمت را ایجاد کرده و در اختیار وزارت صمت قرار دادند. بنابراین ماموریت ما تنها ایجاد یک سامانه بود که از طریق آن  امکان ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو بصورت یکپارچه فراهم شود.

توحیدی گفت: از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام از حدود 4 میلیون و 200 هزار متقاضی انجام شد. پس از ثبت‌نام نیز قرعه‌کشی از متقاضیان خرید به صورت متمرکز و زیر نظر دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت صمت و سازمان حمایت انجام شد. بعد از مدتی نیز نتایج  قرعه‌کشی و تخصیص خودرو از طریق وزارت صمت برای بارگذاری در سامانه ‌در اختیار ما قرار داده شد و ما نیز از طریق سامانه و پس از کسب استعلام‌های لازم، نتایج را اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت مجری سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با تاکید بر اینکه نرم‌افزار قرعه‌کشی توسط شرکت ما ایجاد نشده و این نرم‌افزار تحت نظر نهادهای نظارتی است، گفت: شرکت ما فقط مسئولیت ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت نام از متقاضیان و اعلام نتایج تخصیص خودرو را بر عهده داشت و  هیچ مسئولیت دیگری ندارد.

وی اظهار داشت: شرکت ما برای ایجاد نرم‌افزار تخصیص خودرو به دو دلیل انتخاب شد؛ یکی عدم وابستگی به خودروسازان بود، زیرا هیچ کدام از خودروسازان سهامدار شرکت ما نیستند و مساله دوم نیز تجربه چندین ساله ما در ایجاد سامانه‌های ثبت نام و فروش اینترنتی خودرو بود.

توحیدی بیان داشت: بنابراین من به عنوان مدیرعامل شرکتی که طراحی سامانه تخصیص یکپارچه خودرو را بر عهده داشته است، اعلام می‌کنم که شرکت ما هیچ مسئولیتی در قبال سایر مسائل مربوط به حوزه خودرو ندارد و فقط مجری ایجاد سامانه، ثبت‌نام از متقاضیان و اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو است.

منبع: فارس

ارسال نظر