|
کدخبر: 248610

اگر قصد خرید خودرو دارید حتما بخوانید

در پی انعکاس حجم بالای آگهی‌های فروش خودرو در فضای مجازی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای به متقاضیان خرید خودرو تاکید کرد که مردم از وجاهت قانونی اطلاعیه‌های فروش خودرو در فضای مجازی مطمئن شوند به به آن توجه کنند.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خطاب به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو از شبکات مجازی اعلام کرده است:

نظر به اینکه اخیرا در فضای مجازی، شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی‌های فروش خودرو تحت روش‌های مختلف هستیم، لذا به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان محترم در مراحل ثبت‌نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید است:

١- متقاضیان خرید خودرو بایستی صرفا از طریق اطلاعیه‌های موجود در سایت‌های رسمی شرکت‌های تولیدکننده و در چارچوب بخشنامه‌های رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوزهای اخذ شده در آن درج شده باشد، اقدام به ثبت‌نام کنند.

٢- هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکت‌های اصلی اطلاع رسانی نشده باشد، فاقد وجاهت قانونی است.  

٣- تمامی شرکت‌های تولیدکننده خودرو مکلف به اطلاع‌رسانی سریع و جامع بخشنامه‌های فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت هستند.

٤-  تمامی روش‌های فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه، نیازمند اخذ مجوز است.

۵-  برای آن دسته از خودروهایی که برای اولین بار مقرر شده تا وارد چرخه‌ی عرضه در کشور شوند، پیش از اعلام شرایط فروش صرفا از طریق سایت رسمی شرکت، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی یا نمایندگی‌ها با عناوین فروش حواله، دریافت وجه علی‌الحساب و ... ممنوع خواهد بود.

۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور، صدور هرگونه اطلاعیه پیش‌فروش خودروهای وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت است.

لازم به ذکر است که در رابطه با مورد ششم فوق‌الذکر، با توجه به بحث و بررسی‌های اخیر پیرامون آزادسازی واردات خودرو و اخبار منتشره از سوی مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و... و. در این رابطه، اخیراً آگهی‌های فروش بسیاری در فضای مجازی برای پیش‌فروش خودروهای وارداتی که موعد تحویل آن‌ها سال آتی و پس از آزادسازی واردات، دیده می‌شود؛ براساس هشدار سازمان حمایت این اطلاعیه‌ها هیچ‌یک وجاهت قانونی ندارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر