|
کدخبر: 245006

قیمت اجاره خودرو باورنکردنی شد! / از ۱۴ میلیون تا ۱۰۰هزار تومان

بابت اجاره روزانه مازراتی ۱۴ میلیون تومان از شما می‌گیرند و این رقم برای پراید به‌حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اجاره روزانه خودرو گاهی می‌تواند بیشتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد. الان بابت اجاره مازراتی گرن‌توریسمو ۱۴ میلیون تومان می‌گیرند و اگر بخواهید با کمترین هزینه پشت بی‌ام‌دبلیو و بنز بشینید، باید دو تا سه میلیون تومان بپردازید. احتمالا موقع تحویل دست‌کم ۱۰ درصد اجاره نهایی را دریافت می‌کنند و از شما سند خانه یا هر چیزی که ارزش برابر با خودرو داشته باشد، طلب می‌کنند.

کنار خودرو‌های لوکس که اجاره آن‌ها معمولا برای جشن‌های عروسی انجام می‌شود، حالا بازار اجاره دادن ارزان‌ترین خودرو‌های داخلی رونق پیدا کرده است. آگهی‌هایی که مثلا به‌اسم کار در اسنپ دیده می‌شوند و در آن‌ها رقم اجاره پراید را روزی ۱۰۰ هزار تومان نوشته‌اند.

اجاره خودرو‌های لوکس

اجاره خودرو‌های لوکس برای یک روز می‌تواند بیشتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد. رقم اجاره مازراتی گرن‌توریسمو در یکی از آگهی‌ها به‌ازای هر شب ۱۴ میلیون تومان نوشته شده است. خودرویی که یکی از مدل‌های ۲۰۱۲ آن با کارکرد ۲۳ هزار کیلومتر هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده است، حجم موتورش به ۴.۴ لیتر می‌رسد و می‌تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۴.۸ ثانیه طی کند.

برای خودرو‌هایی مثل بی‌ام‌دبلیو ۷۳۰li یا شاسی بلندی مثل پورشه ماکان روزانه ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند. اگر اجاره روزانه را به هفتگی و ماهانه تبدیل کنید، قاعدتا رقم پرداختی تاحدودی کاهش پیدا می‌کند و مثلا اجاره همان مازراتی گران‌توریسمو برای ۳۰ روز، به‌جای ۴۲۰ میلیون، ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

هزینه روزانه اجاره خودرو‌های لوکس

خودرو

اجاره روزانه

مازراتی گرن‌توریسمو

۱۴ میلیون تومان

بی‌ام‌دبلیو 730li

۱۰ میلیون تومان

پورشه ماکان

۱۰ میلیون تومان

پورشه باکستر

پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

بنز S500

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

تویورتا لندکروز GRX

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

بنز cls

سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

بنز C200

سه میلیون تومان

بی‌ام دبلیو Z4

دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

بی‌ام‌دبلیو 330i

دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

اجاره خودرو‌های داخلی

اجاره گران‌ترین خودور‌های داخلی برای یک روز حدود ۵۰۰ هزار تومان است. مثلا مالک پژو ۲۰۷ اتوماتیک که حالا خودرو او نیم‌میلیارد تومان ارزش پیدا کرده است و کنار دنا پلاس اتوماتیک و یکی‌دو محصول دیگر گران‌ترین مدل‌های داخلی به‌شمار می‌روند، ۵۵۰ هزار تومان بابت اجاره روزانه آن دریافت می‌کند.

برای پژو ۲۰۷ صندوقدار همین رقم را می‌گیرند و هزینه یک شبانه‌روز اجاره تندر اتوماتیک به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. اگر پژو پارس و پژو ۲۰۶ صندوقدار را انتخاب کنید، رقم پرداختی تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و اجاره یک روز سمند ۳۰۰ هزار تومان خرج دارد.

مجالس عروسی را یکی از مهمترین دلایل اجاره روزانه چنین خودرو‌هایی معرفی می‌کنند، اما هزینه کرایه خودرو برای کسی بخواهد تعداد روز‌های اجاره را بالا ببرد، کاهش پیدا می‌کند. مثلا اجاره روزانه پژو ۲۰۷ اتوماتیک به‌ازای هر روز ۵۵۰ هزار تومان درنظر گرفته شده. برای بیشتر از ۲۰ روز، روزانه ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

اجاره پراید برای یک روز چقدر است؟ اگر سراغ پلتفرم‌های مخصوص برویم، ارزان‌ترین رقم‌ها برای اجاره یک روز پراید تقریبا ۱۰۰ هزار تومان است. در آگهی از عنوان اجاره پراید برای کار روزانه در اسنپ استفاده شده است و در بسیاری از آگهی‌ها رقم‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان را هم برای اجاره یک روز پراید پیدا می‌کنید.

بین انواع بنز و بی‌ام‌دبلیو‌های موجود در خیابان، بی‌ام‌دبلیو ۳۳۰i یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای اجاره روزانه محسوب می‌شود و کرایه یک روز و یک شب نشستن پشت فرمان آن به دو و نیم میلیون تومان می‌رسد.

اجاره بی‌ام دبلیو Z۴ که یک خودرو کروک دو نفره است، دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرج دارد. بابت اجاره روزانه بنز C۲۰۰ ممکن است حدود سه میلیون تومان از شما بگیرند و برای بنز S۵۰۰ با رنگ مشکی چهار و نیم میلیون تومان.

اجاره پورشه باکستر به‌عنوان یکی دیگر از مدل‌های کروک بابت یک شبانه‌روز پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، یک شبانه‌روز نشستن پشت فرمان بنز cls حدود سه و نیم میلیون تومان آب می‌خورد و اجاره تویورتا لندکروز GRX چهار در که شاسی‌بلند هفت‌نفره محسوب می‌شود و مدل دست‌دوم ۲۰۱۳ آن با ۱۴۰ هزارکیلومتر کارکرد پنج و نیم میلیارد تومان آگهی شده، چهار و نیم میلیون تومان است.

خودرو

اجاره روزانه

پژو 207 اتوماتیک

۵۵۰ هزار تومان

پژو 207 صندوقدار

۵۵۰ هزار تومان

ال‌90 اتوماتیک

۵۲۰ هزار تومان

پژو پارس

۴۰۰ هزار تومان

پژو 206

۴۰۰ هزار تومان

سمند

۳۰۰ هزار تومان

پراید

۱۰۰ هزار تومان

اجاره خودرو‌های میلیاردی

قیمت خودرو در سال‌های گذشته با شیب تندی گران شده و حالا امثال پژو ۲۰۰۸ و چری تیگو هفت مدل‌های میلیاردی بازار محسوب می‌شوند. یا هیوندای سانتافه (ix۴۵) که مدل ۲۰۱۸ آن تقریبا سه میلیارد تومان ارزش دارد و سوناتا که دو میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

از نظر اقتصادی اجاره روزانه این دست خودرو‌ها بین مدل‌های لوکس و داخلی قرار می‌گیرد. بابت اجاره روزانه سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ ممکن است دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بگیرند. اجاره شاسی‌بلند‌هایی مثل کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۵ به روزی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد و رقم اجاره خودرو کیا اپتیما را دو میلیون تومان نوشته‌اند.

هیوندای النترا ۲۰۱۴ را بابت هر روز یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اجاره می‌دهند. با ۹۰۰ هزار تومان می‌شود هزینه یک روز اجاره رنو اسکالا کروک یا مزدا ۲ را پرداخت کرد و رقم اجاره تویوتا کمری مدل ۲۰۰۹ روزانه ۷۰۰ هزار تومان است.

خودرو

اجاره روزانه

سوناتا هیبرید 2018

دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

کیا اسپورتیج 2015

دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

کیا اپتیما 2017

دو میلیون تومان

هیوندای النترا 2014

یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

رنو اسکالا کروک 2009

۹۰۰ هزار تومان

مزدا دو 2015

۹۰۰ هزار تومان

تویوتا کمری 2009

۷۰۰ هزار تومان

منبع: فرارو
  • ناشناس ارسالی در

    واردات رو مثل ادم ازاد میکردن مازراتی ۳۰ ۰ میلیون بود وسلام

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها