|
کدخبر: 228961

مردم بی خیال هزینه سند خودرو در دفترخانه شدند

صدور سند انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی حذف شده است و مردم دیگر به محضرخانه‌ نمی‌روند. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج می‌گوید: هزینه سند یک خودرو BMW حدود ۵۰ میلیون تومان بود که این باعث افزایش تورم قیمت خودرو می‌شد.

اما و اگرهای زیادی بر سر حذف صدور سند انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی مطرح می‌شود. کانون سردفترداران بر ماندگاری محضرخانه‌ها تاکید داشت این در حالی است که دادستان کل کشور این اقدام را غیرقانونی دانسته بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج گفت: نقل و انتقال سند در محضرخانه‌ها باعث تورم قیمت خودروها می‌شد. حذف دفترخانه‌ها باعث کاهش بوروکراسی اداری و قیمت‌ها شده است.

هر چند با افزایش قیمت خودروهای ایرانی و خارجی مردم دیگر توان خرید خودرو ندارند اما حمید کریمی توضیح داد: یکی از دلایل رکود بازار همین نقل و انتقال سند خودرو در محضرخانه‌ها بود اما حالا پلاک خودرو فقط در مراکز تعویض پلاک تغییر می‌کند و سند به راحتی به نام خریداران می‌شود.

بازار خودرو کشش افزایش قیمت را ندارد

او اظهار کرد: به نظر می‌رسد پرونده واردات خودرو بسته شده است. با این حال بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد. چراکه بازار خودروهای خارجی راکد است. دیگر چندان شاهد خرید و فروش این خودروها در بازار نیستیم.

کریمی گفت: قدرت خرید مردم شدیدا کاهش پیدا کرده است. ما مخالف فزایش قیمت خودرو هستیم چرا که با رکود در بازار نمایشگاه‌داران خودرو نیز متضرر شد‌ه‌اند.

در این مورد اما فروشندگان از احتمال افزایش قیمت خودرو در آستانه نوروز خبر می‌دهند. فیروز نادری، یک نمایشگاه‌دار خودرو گفته بود: با توجه به افزایش قیمت خودرو در آستانه عید نوروز بازار رونق می‌گیرد. خودروهای ایرانی از یک ماه گذشته تاکنون روند افزایشی را حفظ کرده‌اند.

پیش‌تر نیز کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو کرج گفته بود: خرید و فروش رونق ندارد. افزایش قیمت خودرو در هفته اول دی ماه معنایی ندارد و پیش‌بینی می‌شود خودرو در این بازه زمانی دیگر گران نشود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر