|
کدخبر: 228482

سلطان وانت ها از راه رسید / قیمت ۳ میلیارد ناقابل!

این پیکاپ که از نوع ادیشن وان است، از خط تولید کارخانه ZERO جنرال موتورز خارج شده است.

جی‌ام‌سی تکمیل ساخت اولین دستگاه از پیکاپ الکتریکی هامر را جشن گرفته است. این پیکاپ که از نوع ادیشن وان است، از خط تولید کارخانه ZERO جنرال موتورز خارج شده و به گفته جی‌ام‌سی، هم‌اکنون می‌تواند تحویل آن به خریداران را آغاز کند. رئیس جنرال موتورز دراین‌باره می‌گوید:

ما این پیکاپ را با سرعت و چابکی به بازار آوردیم و جنرال موتورز را یک گام دیگر به آینده‌ای تمام الکتریکی نزدیک کردیم. جی‌ام‌سی هامر EV با پلت‌فرم اولتیوم ما، حداکثر توانایی‌ها و عملکرد را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

این پیکاپ غول‌پیکر اولین خودرویی است که جنرال موتورز روی پلت‌فرم اولتیوم خود تولید کرده است. این پلت‌فرم کاملاً جدید بستری برای ساخت محصولات الکتریکی آیندهٔ این شرکت برای برندهای مختلف خود خواهد بود. قیمت هامر ادیشن وان از ۱۱۰,۲۹۵ دلار (حدود ۳ میلیارد) آغاز می‌شود و قوای محرکه سه موتوره آن مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیکاپ در بیرون با رنگ سفید بین ستاره‌ای رنگ‌آمیزی شده و در داخل هم از رنگ منحصربه‌فرد بنام لونار هوریزون بهره می‌برد.

بررسی‌های اولیه نسخه‌های پروتوتایپ هامر الکتریکی مثبت بوده و برخی آن‌را از لحاظ سواری بهترین پیکاپ بازار دانسته‌اند؛ بنابراین، با عملکرد چشمگیر و ویژگی‌های جذاب متعدد، به نظر می‌رسد جی‌ام‌سی برای شروع تحول الکتریکی خود یک خودروی هیجان‌انگیز تولید کرده است. اولین دستگاه این خودرو که از خط تولید خارج شد با شماره وین ۰۰۱ اوایل سال جاری در حراجی برت جکسون به حراج گذاشته شد. این خودرو با قیمت ۲.۵ میلیون دلار فروخته شده و تمام عواید حاصل از آن صرف امور خیریه شد.

متأسفانه برای خرید هامر ادیشن وان خیلی دیر شده زیرا همه نمونه‌های آن قبلاً فروخته شده‌اند اما جی‌ام‌سی در آینده نزدیک نسخه‌های دیگری از این پیکاپ الکتریکی را هم ارائه خواهد کرد که ۳X و ۲X نام دارند. نسخه ۳X مثل ادیشن وان به سه موتور الکتریکی مجهز است اما قدرت آن کمتر و برابر با ۸۳۰ اسب بخار خواهد بود. نسخه ۲X هم از قوای محرکه دو موتوره با مجموع قدرت ۶۲۵ اسب بخار استفاده می‌کند. قیمت این نسخه‌ها به ترتیب از ۱۰۰ و ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

هامر-الکترونیک-۱

هامر-الکترونیک-2

هامر-الکترونیک-3

منبع: مشرق

ارسال نظر