|
کدخبر: 225916

وانتی با رینگ های کامیون! / مرزهای تیونینگ جا به جا شد

خودرویی که زندگی خود را به عنوان سدان شورولت ۱۹۳۶ شروع کرده اصلاً شبیه به ریشه‌های اولیه خود نیست! این خودرو هم‌اکنون محصولی سفارشی است که به یک وانت کم ارتفاع و طویل تبدیل شده و از بدنه‌ای دو رنگ (سبز و کرمی) استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این وانت عجیب می‌توان به رینگ‌های بزرگ و پیشرانه دیزلی کامینز با قدرت ۵۰ اسب بخار اشاره کرد؛ و تازه این‌ها آغاز ماجرا هستند!

خودرو وانتی با رینگ های کامیون! / مرزهای تیونینگ جا به جا شد

کار ساخت این خودرو دو سال طول کشیده و بودجه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری صرف آن شده است. البته چاد مارتین مالک این وانت خاص ایده‌ی تولید شورولت مدنظر را بیش از ۲۰ سال پیش در ذهن داشته است. او در سال ۱۹۹۹ این خودرو را طراحی کرده و اگرچه پایه کار خود را سدان شورولت ۱۹۳۶ در نظر گرفته اما محصول نهایی شباهت چندانی به آن خودرو ندارد. تنها قطعات اولیه بکار رفته در این وانت محفظه چراغ‌های جلو و دستگیره‌های درب هستند و به غیر از این دو مورد تمامی بخش‌ها از جمله کابین چرمی و بدنه فولادی از نو تولید شده‌اند.

شورالت-۲

زیر کاپوت وانت سفارشی شورولت پیشرانه توئین توربوی ۲۴ سوپاپه دیزلی کامینز با قدرت ۷۵۰ اسب بخار قرار دارد. این وانت کمی پهن‌تر از قبل بوده و بنابراین فضا برای طراحی کابین جادارتر و استفاده از اکسل عقب متفاوت مهیا شده است. از جمله ویژگی‌های جالب این وانت می‌توان به رینگ‌های ۲۴ اینچی بزرگ اشاره کرد که ظاهراً از کامیون‌ها گرفته شده‌اند.

شورلت-۳

محفظه بار نیز پذیرای چوب گردو با نوارهای فولادی ضدزنگ شده و در این بخش درپوش سوخت مخفی نیز دیده می‌شود. مالک خودرو وقت و هزینه زیادی را صرف توسعه این خودرو کرده و آنچه که باعث شده این وانت محصولی خاص برای مالک باشد آرزوی تولید و طراحی‌اش بوده که در نهایت به واقعیت بدل گردیده است. مارتین می‌گوید این خودرو کاملاً جلب‌توجه می‌کند و خب از شنیدن این موضوع هم اصلاً سورپرایز نشده‌ایم.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها