|
کدخبر: 220853

این خودروی داخلی ۴۰۰ درصد گران شده!

عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید از آذر ۹۶ تا آذر ۹۹ قیمت تیبای صندوق دار حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته، در حالیکه در این مدت براساس آمار بانک مرکزی تورم عمومی ۲ برابر شده است.

خودرو این خودروی داخلی ۴۰۰ درصد گران شده!

سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس درباره افزایش قیمت خودرو، گفت: مجموع زیان انباشته خودروسازان در پایان سال ۹۶ حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد درپایان ۶ ماه نخست امسال به ۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی زیان انباشته خودروسازان طی ۳.۵ سال حدود ۷ برابر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آذر ۹۶ تا آذر ۹۹ قیمت تیبای صندوق دار حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته، در حالیکه در این مدت براساس آمار بانک مرکزی تورم عمومی ۲ برابر شده است. در واقع متوسط قیمت‌ها ۲ برابر افزایش داشته اما بهای خودرو بیش از ۴ برابر شده است.

وی اضافه کرد: با صنعتی روبه رو هستیم که از یک سو تولیدکنندگان با حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روبه رو هستند و از سوی دیگر قیمت خودروی تحویلی به مشتری حدود ۵ برابر شده است این وضعیت در شرایطی است که بازار در انحصار خودروسازان داخلی بوده و حمایتی بی چون و چرا از خودروساز و قطعه سازان بزرگی که تبدیل به بخشی از مافیای خودرو شده‌اند، صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مردم ناچارند خودروی بی کیفیت را چند برابر ارزش واقعی خریداری کنند، ادامه داد: در چند هفته گذشته که اوج نوسان بازار خودرو بوده، خبری از وزیر صمت نبوده است.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر