|
کدخبر: 206996

مخالفان پرقدرت آزادسازی واردات خودرو چه کسانی هستند؟

به نظر می‌رسد نه کسی در دولت موافق آزادسازی واردات خودرو است و نه در شورای نگهبان و مجمع تشخیص. آخرین موضع‌گیری هم مربوط به بانک مرکزی بود که تلویحا مخالفت خود با واردات خودرو را اعلام کرد.

 بعد از مخالفت‌ شورای نگهبان و مجمع با آزادسازی واردات خودرو، بانک مرکزی هم با این مصوبه مخالفت کرده است. آنگونه که دبیر انجمن قطعه‌سازان خبر داده بانک مرکزی قاطعانه اعلام کرده که امکان تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو را ندارد و از طرفی مخالف این است که ارزهای صادراتی، صرف واردات خودرو شود.

گویا این موضع بانک مرکزی، تیر خلاصی بر مصوبه مجلس در خصوص آزادسازی واردات خودرو است. چون یکی از ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص به واردات خودرو، مساله تامین ارز مورد نیاز بود.

صف بلند مخالفان واردات خودرو

البته براساس طرح مجلس، آزادسازی واردات خودرو هیچ تعهد ارزی برای بانک مرکزی ایجاد نمی‌کرد و قرار بود واردات در ازای صادرات انجام شود. اما حالا بانک مرکزی گفته «مخالف استفاده از ارزهای صادراتی برای واردات خودرو است. چون اولویت‌های دیگری برای واردات وجود دارد.»

 
این موضع را وزیر صمت هم بارها اعلام کرده است. رضا فاطمی امین گفته بود تا زمانی که تعادل ارزی در کشور ایجاد نشود، واردات خودرو صحیح نیست و مخالف آن است.

مصوبه آزادسازی واردات خودرو به مجلس رفته و قرار است ایرادات این طرح در مجلس بررسی شود. حتی وزیر صمت گفته اگر واردات خودرو در مجلس تصویب شود، دولت آن را اجرا می‌کند.

اما به نظر می‌رسد مخالفان آزادسازی واردات خودرو بسیارند و بعید است این مصوبه در مجلس رای بیاورد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • وطن ارسالی در

    مخالفت خودرو از آنجایی نشأت می گیرد که گرانفروشی و کسب سود نامشروع در صنایع شده یک عرف و آقایان خود با درآمدهای آنچنانی و نجومی سوار بر خودروهای خارجی و یا حداقل ماشین های داخلی از نوع خوب
    بدون در نظر گرفتن هزینه ملت در تعمیرات خودروها و ناامن بودن خودروهای فرسوده
    سوال اینجاست که مافیای قدرت و ثروت یعنی همین بسادگی می توان ملت را لگدمال کرد با توجیهات و سفسطه کاری .
    دولت باید بداند که به عمل کار برآید نه سخندانی
    صنایع خودرو هم باید بداند که تولید یک محصول خوب با انحصار و مونتاژ کاری و گرانفروشی حاصل نمی شود .

  • محمدرضا ارسالی در

    آقایانی که باواردات خودرومخالفت میکنن هم ونهایی هستن که باگران کردن روزبروزخودرو وکالاهای اساسی سودهای نجومی به جیب زدن و میزنن .اقای رئیسی هم ازوقتی اومده وضع مع یشت وگرانیهاخیلی بدترشده فقط حرفهای قشنگ میزنه وسفرهای بی فایده میره تابه چشم مر دم بیادپوست مردم کنده شده اینهاهنوزفشاحد اکثری به مردم میارن دروغگویی وچپاول کردن مردم توسط مسئولین بیداد میکنه مردم نفسش ون ازنداری وگرانی بریده رئیس جمهورماسفرم یره خوش میگذرونه بدون هیچ خروجی مفیدی.بخ داخسته شدیم ازاین همه دروغ وبی کفایتی. م سئولین.خودروسازها.مجلس ودولت دستشون تویک کاسه هستش مامردم محکوم به نابودی وچپال هستیم دلمون خوش بودرئیسی بیادوضع مردم به ترمیشه ولی انگارروحانی رفت تاجاشو به بدل ش بده حتی خیلی بدترازخودش.بجای سفررفتن ب یابشین برای مهارگرانی وبهبودمعیشت مردم ف کری کن ماه عسل بازیتوتموم کن وزیراش پیدا ش نمیکنن هرروزیجا ماه عسل داره.بنظرمیرسه شوق رئیسی جمهورشدن کروکورش کرده این وسط مردم قربانی بی کفایتی مسئولین شدن ومیشو ن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها