|
کدخبر: 221396

افزایش قیمت خودروهای پر طرفدار

پرتیراژهای ایران خودرو هم مانند سایپایی ها امروز با رشد ۱ تا ۲ میلیون تومان در بازار عرضه شدند تا به طریق افزایش قیمت شامل اکثر خودروهای پرطرفدار در بازار شود.

افزایش قیمت دلار و بحران های داخلی و خارجی برای ایران خودرو از جمله دلایلی است که فعالان اقتصادی رشد قیمت پرتیراژهای ایران خودرو را به آن نسبت می دهند.

تعطیلی ایران خودرو تبریز از شب گذشته و به دنبال اعتراض کارگران از جمله بحران های داخلی این شرکت محسوب می شود که روی قیمت محصولات این شرکت اثرگذاشته است.

عواملی که موجب شد تا امروز علاوه بر خانواده پژو ، خانواده دنا به همراه رانا پلاس در بازار رشد قیمت را تجربه کنند.

وضعیت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت بیشتر پرتیراژهای ایران خودرو امروز رشد ۱ تا ۲ میلیون تومان در بازار داشتند. براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز می توان گفت امروز خانواده پژو در بازار افزاش ۱ تا ۲ میلیونی قیمت داشتند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز با رشد ۲ میلیونی در بازار به ۲۶۴ میلیون تومان رسید و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم با افزایش ۲ میلیونی در بازار ۳۰۲ میلیونی شد. از سوی دیگر امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم امروز با افزایش ۱ میلیونی ۳۰۵ میلیونی تومان قیمت گذاری شد.

در میان خانواده دنا هم امروز «دنا معمولی» با افزایش ۲ میلیونی در بازار و با قیمت ۳۴۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد. «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز با افزایش ۲ میلیون تومانی در بازار ۴۷۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «رانا پلاس» هم رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت و با قیمت ۲۹۹ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

همچنین با نگاهی به بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF۷» بدون تغییر قیمت در بازار ۲۷۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سورن پلاس» هم تغییر قیمتی در بازار نداشت و ۳۲۲ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

ایران-خودرو

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها