|
کدخبر: 218953

قلب لندکروز در سینه هایلوکس + تصاویر

تویوتا به‌صورت رسمی اعلام کرد راهی مسابقات رالی داکار ۲۰۲۲ می شود.

خودرو قلب لندکروز در سینه هایلوکس + تصاویر

 آفرودر مسابقه‌ای این شرکت GR DKR هایلوکس T1+ نام داشته و حالا مرحله پیش‌تولیدی را پشت سر گذاشته است. این خودرو تا زمان برگزاری مسابقات فاز توسعه‌ای خود را ادامه خواهد داد. رالی داکار قرار است از دوم ژانویه در عربستان سعودی برگزار شود.

نیروبخش GR هایلوکس پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربویی است که در لندکروزر GR اسپورت J300 بکار رفته است. این پیشرانه که تأییدیه فیا را گرفته قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. پیشرانه یاد شده که با کد V35A شناخته می شود سبک‌تر و گشتاوری‌تر از مدل قبلی هایلوکس در داکار بوده هرچند تویوتا می‌گوید وزن کلی این وانت به ۲ تن رسیده تا با قوانین جدید موتور اسپورت همخوانی داشته باشد.

تویوتا -هایلوکس-۱

ژاپنی‌ها می‌گویند میزان بازی سیستم تعلیق این خودرو از ۲۸۰ به ۳۵۰ میلی‌متر افزایش یافته و لاستیک‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر بی اف گوودریچ نیز با رینگ‌های آلومینیومی همراه شده‌اند. GR DKR هایلوکس T۱+ از جدیدترین پوشش بدنه گازو ریسینگ سود برده، پوششی که هم‌اکنون در خودروهای قهرمانی استقامت دنیا و رالی نیز استفاده می شود.

تویوتا -هایلوکس-۲

تویوتا با چهار دستگاه از این وانت مسابقه‌ای روانه مسابقات رالی داکار ۲۰۲۲ خواهد شد. راننده این خودرو نیز ناصر العطیه مشهور و همراه او متیو بومل فرانسوی خواهد بود. برندگان رالی داکار یعنی گینیل ده ویلیرز و دنیس مورفی نیز دوباره به تیم تویوتا بازگشته و هنک لاتگان و برت کامینگز آفریقایی هم مسئول هدایت سومین خودرو را بر عهده خواهند داشت. نهایتاً هم پشت فرمان چهارمین خودرو شامر واریاوا و دنی استسن خواهند نشست.

تست‌های نهایی GR DKR هایلوکس T۱+ در آفریقای جنوبی انجام شده و این خودروها سرانجام در دسامبر سال جاری به عربستان سعودی انتقال خواهند یافت.

منبع: پدال نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها