|
کدخبر: 217039

قیمت محبوب ترین کراس‌اوور چینی بازار ایران

جک S۵ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار ایران است.

این خودرو در ابتدا با گیربکس دنده‌ای و سطح متوسطی از امکانات به بازار عرضه شد و از سال ۱۳۹۵، کرمان موتور تیپ اتوماتیک آن را به بازار فرستاد. نسخه‌های اتوماتیک جک S۵ در مقایسه با نسخه‌های دنده‌ای به امکانات بیشتری مجهز بودند و به سرعت در بازار به محبوبیت دست یافتند. تقاضا برای جک S۵ اتوماتیک آن‌قدر رشد کرد تا در نهایت کرمان موتور تصمیم گرفت تولید نسخه دنده‌ای را متوقف کند و تنها به تولید نسخه اتوماتیک بپردازد. جک S۵ اتوماتیک با موتور ۲ لیتری تا سال ۱۳۹۹ روی خط تولید کرمان موتور بود و پس از آن‌ نسخه‌های فیس‌لیفت این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربو جایگزین آن شدند.

چهره زیبا جک S۵ یکی از بزرگترین برتری‌های این خودرو محسوب می‌شود، ظاهری که به برخی مدل‌های هیوندای همچون هیوندای توسان نسل قبل شباهت دارد و سبب شده است تا جک S۵ به راحتی جایگاه مناسبی را در ذهن و قلب مشتریان ایرانی به خود اختصاص دهد. حتی سبک طراحی مجموعه نشانگرهای این خودرو نیز بی‌شباهت به محصولات نسل قبل هیوندای نیست که این مساله برای مشتریان ایرانی یک ارزش افزوده هنگام خرید جک S۵ محسوب می‌شود.

پیشرانه قدرتمند و قوای فنی سرحال دومین مزیت بزرگ جک S۵ برای مشتریان ایرانی است. این مزیت در شرایط فعلی که بازار خودرو ایران از انواع اتومبیل‌های چینی با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری انباشته شده است، بیشتر از گذشته اهمیت یافته است. موتور دو لیتری توربوشارژر با ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور قوای فنی جک S۵ را تشکیل می‌دهد و گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد. متاسفانه جک S۵ توانایی آفرود ندارد، در حالی که اضافه کردن این قابلیت به جک S۵ می‌توانست از آن یک شاسی بلند بی‌رقیب بسازد.

با وجود تمام مزایا جک S۵ برای خریداران ایرانی، افزایش قیمت این خودرو به پاشنه آشیل کراس‌اوور محبوب جک تبدیل شده است. قیمت جک S۵ طی چند بازه زمانی از سوی کرمان موتور افزایش یافت و به موازات آن نیز شرایط فروش منعطف کرمان موتور کمتر از گذشته جاری شدند. به همین دلیل امروزه خریداران کمتری نسبت به گذشته قادر به خرید جک S۵ خواهند بود. این مساله در مورد رقیب نزدیک جک S۵ یعنی چری تیگو ۵ با شدت کمتری رخ داده است اما در نهایت تمامی کراس‌اوورهای بازه ۱۰۰ میلیون تومان شامل جک S۵، چری تیگو ۵ و هایما S۷ توربو به دلیل افزایش چندبرابری قیمت بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست دادند.

قیمت-جک

 

منبع: خودروبانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها