|
کدخبر: 216071

خبر مهم درباره قیمت خودروهای پیش فروش شده توسط سایپا

مدیرعامل سایپا گفت: تا آخر امسال برای کلیه تعهدات پیش فروش شده هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

سید جواد سلیمانی در خصوص افزایش قیمت خودرو در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو، افزود: قیمت محصولات سایپا به طور متوسط ۱۶ درصد افزایش یافته است، هر هفته برنامه عرضه داریم، قیمت تیبا دو از ۹۲ میلیون تومان به حدود ۱۰۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به دنبال افزایش تولید و عرضه هستیم

وی با اشاره به اینکه تا آخر امسال برای کلیه تعهدات پیش فروش شده هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت، گفت: به دنبال افزایش تولید هستیم که به طور مداوم عرضه هم خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم بازار را کنترل کنیم و التهابات از بین برود.

تولید هفتگی سایپا از ۷۵۰۰ دستگاه به ۸۵۰۰ دستگاه افزایش یافت

مدیرعامل سایپا افزود: تولید هفتگی سایپا از ۷۵۰۰ دستگاه به ۸۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است، فک رهن مشتریان سایپا از امروز شروع شده و ۱۵۰۰ نفر خودروهای خود را فک رهن کردند. بابت مشکلات از جمله تاخیر در تحویل و کیفیت محصولات از مشتریان عذرخواهی میکنم.

گارانتی ۶۰ هزار کیلومتری را اجرایی کرده ایم

سلیمانی با اشاره به اینکه ۹ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه‌سازان داریم، ادامه داد: اولین بار در خودروهای داخلی گارانتی ۶۰ هزار کیلومتری را اجرایی کرده ایم لذا سه سال است که با گارانتی در خدمت مردم هستیم.

دو محصول جدید را طراحی و نمونه سازی کردیم

وی با اشاره به اینکه دو محصول جدید ما طراحی و نمونه سازی شده است، افزود: هاچ بک جدید به نام اطلس را داریم که جایگزین خودروهای تیبای فعلی مشخص شده است و آپشن‌های جدید تر و با کیفیت تری خواهند داشت.

مدیر عامل سایپا با اشاره به اینکه اولین گام در حذف تولید پراید در گروه سایپا برداشته شده است که با موفقیت انجام شد، گفت: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تولید مربوط به خودروی پراید بود. قاعدتاً وقتی محصولی از ظرفیت تولید یک بنگاه خارج می شود تا جایگزین شدن آن زمان طولانی می‌طلبد اما ما موفق شدیم ظرف مدت ۲ ماه جایگزین کنیم و افت تولید نداشتیم بلکه توانستیم درصدی بیشتر از سال قبل تولید داشته باشیم.

شاهین اتوماتیک امسال وارد بازار می‌شود

سلیمانی ادامه داد: برنامه‌ریزی کردیم تا در سال جاری شاهین اتوماتیک را عرضه کنیم امیدواریم شاهین اتوماتیک ظرف سه ماه آینده وارد بازار شود.

حداقل ۱۰ درصد افزایش تولید در سال جاری هدفگذاری شده است

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ای که ارائه کردیم برنامه‌ریزی شده است تا حداقل ۱۰ درصد افزایش تولید در سال جاری داشته باشیم، افزود: امسال ۴۴۰ هزار دستگاه تولید خواهیم کرد ، در مجموع حدود ۵۰ هزار دستگاه تا انتهای سال افزایش عرضه خواهیم داشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته افزایش تولید ۲۰۰ دستگاه در روز را داشتیم و تولید هفتگی به ۸۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند عنوان کرد: ۱۵۰ هزار مشتری داریم که سند آنها در رهن است ، مشتریان سایپا با مراجعه به سایت سایپا و نمایندگی ها می توانند اقدام لازم بر فک رهن را انجام دهند و تا الان ۱۵۰۰ نفر این اقدام را انجام داده‌اند، امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده اسناد شان باز شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

گفتنی است که تاثیر حذف قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو و جزئیات افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در برنامه گفت وگوی ویژه خبری مطرح و بررسی شد.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه سایپا و فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو به بررسی تاثیر حذف قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو پرداختند.

منبع: شاتا

ارسال نظر