|
کدخبر: 202213

تاثیر اخبار واردات خودرو بر قیمت ها + جزئیات

بازار خودروهای خارجی با رکودی کشدار روبرو شد و شمار خریداران این بازار با کاهشی جدی مواجه شده است.

 طرح جدید مجلس برای واردات خودروهای خارجی با شرط و شروط اعلامی، تاثیری روانی را بر بازار به جا گذاشته و هر چند بسیاری از کاهش عجیب قیمت‌ها خبر می‌دهند اما رکود حام بر بازار و نبود خرید و فروش سبب شده است امکان صحت سنجی ریزش قیمت چندان مشخص نباشد.

 فعالا بازار می‌گویند رد روزهای اخیر معاوضه خودروهای گران قیمت با مسکن، ویلا، ارز دیجیتال و... در فضای مجازی رونق گرفته است اما با این حال خرید و فروش چندانی اتفاق نیفتاده است تا روشن شود قیمت ها به شکلی واقعی کاهش یافته است یا خیر.

از سوی دیگر اخبار رسیده از مجلس شورای اسلامی نیز نشان یم‌دهد تغییراتی در طرح مجلس اتفاق افتاده است. دبیر انجمن وادکنندگان خودرو در این خصوص گفته است: واردات خودروهای کارکرده در تبصره ۵ طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، الان فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد و یا خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است.

مهدی دادفر در مورد مصوبه مجلس پیرامون واردات مشروط خودرو اظهارکرد: طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده است که بخواهیم شرکت‌های واجد شرایط را مشخص کنیم، بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات خودرو داشته باشند. این قانون یک فرصت مساوی و عادلانه را بین همه تقسیم کرده و همه می‌توانند در این فضا حاضر باشند و هیچ محدودیتی از این نظر ایجاد نکرده است.

وی افزود: واردات خودروهای کارکرده در تبصره ۵ طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، الان فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد و یا خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است. یعنی مقررات سابق که در مورد واردات خودرو وجود داشت همچنان ساری و جاری خواهد بود.

دبیر انجمن وادکنندگان خودرو تصریح کرد: واردات دوباره خودرو کار سختی نیست و از نظر عملی امکان واردات آن را داریم، حتی اگر شرکت‌های واردکننده خودرو در این سه سالی که واردات خودرو ممنوع بود از میان رفته باشند، از آنجا که مصوبه به شرکت‌ها اتکا ندارد و اجازه واردات را به هر شخص حقیقی و حقوقی می‌دهد، مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و اشخاص می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات خودرو وارد کنند.

ور در ادامه خاطرنشان ساخت: اگر نیاز به شرکت‌های پشتیبان خدمات پس از فروش برای خودروهای وارد شده وجود داشته باشد، شرکت‌های ما امکان پشتیبانی خدمات پس از فروش را دارند و می‌توانند برای انواع خودروها خدمات ارائه دهند، ما امروز شرکت‌های خدمات‌دهنده مولتی برند نیز داریم.

منبع: خبرآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    دروغگوها

ارسال نظر