|
کدخبر: 201528 شروین اشیدری

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد:

احتمال تایید کامل طرح واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده

طرح ساماندهی بازار خودرو بالاخره هفته گذشته با موافقت مجلس ها مواجه شد و حال منتظر تایید شورای نگهبان است.

اقتصاد احتمال تایید کامل طرح واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده

آزادسازی واردات خودرو و احتمال ریزش قیمت ها به یکی از پربحث ترین سوژه ها بین مردم تبدیل شده است. در این میان برخی به این فکر افتاده اند تا زمانی که قیمت ها بالاست خودروهای وارداتی خود را به فروش برسانند و بعد از افت قیمت ها دوباره اقدام به خرید کنند. اما با این وجود خرید و فروش ها در بازار تقریبا متوقف شده است. حال باید دید که آیا طرح آزادسازی واردات خودرو با موافقت شورای نگهبان مواجه می‌شود یا خیر؟

بر اساس این طرح امکان واردات خودرو برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ازای صادرات خودرو یا قطعه و همچنین بدون انتقال ارز امکانپذیر است. این نکته را نیز باید گفت که واردات انواع خودروهای بنزینی، گازسوز، هیبریدی و برقی با برچسب انرژی ب و بالاتر و همچنین شاخص انرژی سه ستاره و بالاتر قابل انجام است.

لازم به ذکر است سیدمصطفی میرسلیم، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هفته گذشته اظهار کرد: با این اصلاحیه که درباره آزادسازی واردات خودرو است، از تشویق تولید و اشتغال جوانان جلوگیری می‌شود. با تصویب این اصلاحیه، تولید و بررسی‌های تحقیقاتی لطمه خورده و جوانان فعال در این حوزه دلسرد می‌شوند و در شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد شد.

برای بررسی بیشتر آینده قیمت ها بعد از واردات خودرو و همچنین زمان تصویب کامل طرح آزادسازی واردات خودرو گفت و گویی با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو انجام دادیم.

دادفر

دادفر در رابطه با تصویب کامل طرح آزادسازی واردات خودرو و تایید آن توسط شورای نگهبان گفت: به نظر می‌رسد که تصویب این طرح توسط شورای نگهبان حداقل ۱۰ روز طول خواهد کشید.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین درباره اثر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت ها گفت: این طرح تاثیر خاصی روی قیمت خودروهای داخلی نخواهد گذاشت اما باعث تثبیت بازار می‌شود. البته قیمت خودروهای وارداتی به سرعت با تصویب این طرح کاهش خواهد یافت. خودروهای خارجی صفر کیلومتر ۳۰ تا ۵۰ درصد افت قیمت خواهند داشت. خودروهای کارکرده نیز بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نیز افت قیمت را تجربه می‌کنند.

  • جمال ارسالی در

    وقتی مدیران خودرو ساز برای مردم و تذکر مسئولین بی اعتنا هستن و خودرو را ۸ برابر به فروش میرسانند باید هم خودرو وارد شود تا ادب بشن
    ببینید چقدر گستاخ شدن که حتی فرمایشات رهبری را هم بهش اعتنا نمیکنن

ارسال نظر