|
کدخبر: 201141

قیمت روز خودروهای سایپا اعلام شد + جدول

بازار خودروهای سایپا امروز روز آرامی را پشت سرگذاشتند، بطوریکه بیشتر محصولات این شرکت بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند و تنها یک خودرو در میان پرتیراژهای این شرکت امروز افت قیمت را تجربه کرد.

امروز و پس از دو هفته انتظار مجلس به طرح ساماندهی خودرو رای مثبت داد بسیاری تصور می کردند که با تصویب این طرح شاهد افت قیمت خودرو در بازار خواهیم بود اما فعالان بازار خودرو معتقدند که باید برای نمایان شدن اثر این طرح در بازار چند روزی صبر کرد تا بازار نسبت به این طرح واکنش نشان دهد.

از سوی دیگر ارزیابی های صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با وجود نوسان اندک قیمت دلار بازار پرتیراژهای سایپا شاهد تغییر چندان قیمتی نبودند. رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار نشان دهنده آن است که «کوییک R» تنها خودرویی است که امروز با افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شد و سایر محصولات سایپا هم تغییر قیمتی نداشتند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز «کوییک معمولی» بدون تغییر و با قیمت ۱۷۱ میلیون تومان در بازار عرضه شد و «کوییکR» هم با افت یک میلیونی قیمت در بازار ۱۷۵ میلیون تومانی قیمت خورد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» نیز بر خلاف مدل هاچ بک این خودرو بدون تغییر و با قیمت ۱۴۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد. با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا ۲» معمولی در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و ۱۵۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. «ساینا» هم امروز افت ۵۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵۹ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا+جدول

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر