|
کدخبر: 193128

ارزان ترین کشورها برای خرید خودرو کدامند؟

خریدن و نگهداری خودرو برای افرادی مثل ما که هر روز با مجلات و وب‌سایت‌های مختلف خودرویی سر و کار داریم اتفاق مهمی محسوب می‌شود. این موضوع درباره هر فردی که نیازمند یک خودروی برای رفت‌وآمد و مسافرت نیز هست صدق می‌کند. اکثر ما حس جمع ‌کردن پول برای خرید یک خودرو و درعین‌حال محاسبه تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری و مخارج آن را درک کرده‌ایم.

خودرو ارزان ترین کشورها برای خرید خودرو کدامند؟

اما کدام کشور ارزان‌ترین هزینه‌ها برای مالکیت یک خودرو را دارد؟ بر اساس مطالعه جدید وب‌سایت scrapcarcomparison استرالیا ارزان‌ترین کشور برای مالکیت یک خودرو بوده و پس از آن نیز کشورهای آمریکا و دانمارک در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

این مطالعه برای ایجاد دیدی واقعی‌تر نه تنها فاکتور قیمت متوسط خودروها بلکه هزینه‌های بیمه، تعمیرات و سوخت را نیز در نظر گرفته تا تفاوت‌های هزینه کل مالکیت خودروها را به دست آورد. وب‌سایت یاد شده سپس این هزینه‌ها را با متوسط دستمزد سالانه هر کشور مقایسه کرده تا ببیند با این میزان دستمزد یک خودرو چقدر در دسترس خواهد بود.

کشور درصد از متوسط ​​حقوق سالانه مورد نیاز برای خرید و نگهداری خودرو
۱. استرالیا ۴۹.۴۸%
۲. ایالات متحده ۵۴.۸۷%
۳. دانمارک ۶۰.۳۴%
۴. کانادا ۶۴.۴۰%
۵. سوئد ۷۵.۸۴%
۶. آلمان ۷۸.۴۴%
۷. هلند ۸۴.۶۵%
۸. فرانسه ۸۷.۰۰%
۹. بریتانیا ۸۹.۳۶%
۱۰. فنلاند ۹۱.۵۸%

نتایج نشان می‌دهند استرالیا کشور بسیار خوبی برای طرفداران خودرو بوده و برای خرید و استفاده از یک خودرو تنها ۴۹.۴۸ درصد دستمزد سالانه موردنیاز است. آمریکا در رتبه دوم بوده و برای خرید و نگهداری یک خودرو در این کشور باید ۵۴.۸۷ درصد درآمد یک سال را کنار گذاشت. در رتبه‌های بعدی دانمارک (۶۰.۳۴ درصد)، کانادا (۶۴.۴۰ درصد) و سوئد (۷۵.۸۴ درصد) قرار دارند. رتبه‌های ششم تا دهم نیز به ترتیب به کشورهای آلمان (۷۸.۴۴ درصد)، هلند (۸۴.۶۵ درصد)، فرانسه (۸۷ درصد)، بریتانیا (۸۹.۳۶ درصد) و فنلاند (۹۱.۵۸ درصد) تعلق دارند.

همان‌گونه که ملاحظه می‌کنید تفاوت بین اولین و آخرین کشور در ۱۰ رتبه ابتدایی کاملاً قابل‌توجه بوده و این امر نشان می‌دهد خریداران استرالیایی و آمریکایی در مقایسه با دیگر کشورها شرایط بسیار بهتری از نظر خریداری و نگهداری یک خودرو دارند.

البته پیش از نتیجه‌گیری نهایی بهتر است نگاهی هم به ۱۰ کشوری داشته باشیم که بیشترین هزینه برای خرید و مالکیت یک خودرو را دارند.

کشور درصد از متوسط ​​حقوق سالانه مورد نیاز برای خرید و نگهداری خودرو
۱. ترکیه ۶۵۲.۲۹%
۲. آرژانتین ۵۱۵.۷۷%
۳. کلمبیا ۵۰۸.۹۳%
۴. اروگوئه ۴۴۳.۶۸%
۵. برزیل ۴۴۱.۸۹%
۶. اکراین ۴۱۳.۷۸%
۷. گواتمالا ۳۵۵.۹۴%
۸. روسیه ۲۹۰.۰۴%
۹. مکزیک ۲۸۵.۲۰%
۱۰. کاستاریکا ۲۶۹.۸۳%

از این نظر ترکیه بدترین عملکرد را داشته و برای خرید و استفاده از یک خودرو باید ۶۵۲.۲۹ درصد درآمد سالانه را کنار بگذارید که ۱۳ برابر بیشتر از استرالیاست. موضوع سورپرایز کننده اینکه ترکیه میزان تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاهی در هر ماه را داشته و کارخانه‌های فیات، رنو، تویوتا، هوندا و… در این کشور اقدام به تولید خودرو می‌کنند. در این کشور با جمعیت ۸۲ میلیون نفری ۲۱ میلیون دستگاه خودرو تردد می‌کنند.

دومین کشور پرهزینه برای استفاده از خودرو آرژانتین (۵۱۵.۷۷ درصد) بوده و پس از آن نیز کشورهای کلمبیا (۵۰۸.۹۳ درصد)، اروگوئه (۴۴۳.۶۸ درصد) و برزیل (۴۴۱.۸۹ درصد) قرار دارد که این امر نشان می‌دهد از بین ۵ کشور انتهایی لیست برای خرید و نگهداری خودرو ۴ کشور در آمریکای جنوبی واقع شده‌اند. رتبه‌های شش تا دهم نیز به اوکراین (۴۱۳.۷۸ درصد)، گواتمالا (۳۵۵.۹۴ درصد)، روسیه (۲۹۰.۰۴ درصد)، مکزیک (۲۸۵.۲۰ درصد) و کاستاریکا (۲۶۹.۸۳ درصد) تعلق دارند.

اگرچه نتایج به دست آمده جالب هستند اما به نظر می‌رسد در این مطالعه کمی غفلت صورت گرفته است. اول اینکه این مطالعه به خاطر داده‌های محدود تنها ۴۰ کشور از ۱۹۵ کشور در دنیا را مورد استناد قرار داده است. مورد دوم اینکه محاسبات صورت گرفته بر اساس هزینه‌ی فولکس‌واگن گلف و تویوتا کرولا صفرکیلومتر بوده و این وب‌سایت قیمت خودروهای کارکرده در هر کشور را در نظر نگرفته است. نهایتاً اینکه دستمزد متوسط می‌تواند بسیار بالاتر از حداقل دستمزد هر کشور باشد که این مورد احتمالاً فاکتور بهتری برای مطالعه موردبحث خواهد بود.

 

 

منبع: پدال
  • میلاد ارسالی در

    روتون نشده چندهزار درصدی درآمد سالانه ای ران رو برای خرید ماشین بزارین
    واق عا جای تاسف داره ...

  • همشهری ارسالی در

    جالبترین نکته توی این متن اینه که اسم کشور خودمون توشون نیست. والا واقعیت اینه که این آمار برای ۹۰ درصد جمعیت کشور چیزی نزدیک به ده برابر حقوق سالانه یعنی ۱۰۰۰ درصد .

  • محمد ارسالی در

    ودر کشور ایران دستمزد یک عمر کارگر یک عد د فرغون است، الله وبرکاته الله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها