|
کدخبر: 189998

پژو ۴۰۵ از این قوی تر نداریم + عکس

سدان معروف و مطرح فرانسوی یعنی پژو ۴۰۵، یکی از اسطوره‌های صنعت فرانسه در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بوده است. پس از عرضه نسخه‌ قدرتمند Mi۱۶ که به کابوسی برای خودروهای آلمانی تبدیل شده بود، شیر فرانسوی تصمیم گرفت تا بار دیگر رقبای آلمانی خود را با عرضه پژو ۴۰۵ سوپر توریسم به چالش بکشد.

خودرو پژو ۴۰۵ از این قوی تر نداریم + عکس

پژو ۴۰۵ سوپر توریسم Supertourisme در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ ساخته شد و به عنوان یک سدان با وزن ۹۴۵ کیلوگرم، بیش از حد سبک بود. پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو یک موتور دو لیتری چهار سیلندر شانزده سوپاپ مجهز به توربوشارژر بود که ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد که با توجه به وزن خودرو، رقم اعجاب انگیزی به نظر می‌رسد. پژو ۴۰۵ سوپر توریسم در آن دوران با تمامی رقبای خود همچون آئودی ۸۰، اوپل وکترا، بی ام و ۳۱۸i، آلفارومئو ۱۵۵، فورد موندئو از این حیث برابری می‌کرد و به راستی پژو محصولی را برای وحشت سایر خودروسازان ساخته بود!

پژو ۴۰۵ سوپر توریسم از سال ۱۹۹۳ تا سال ۱۹۹۷ در سری مسابقات رالی شرکت کرد و چند مقام نیز به دست آورد. ۳۰ سال پس از عرضه این نسخه خاص، ارزش پژو ۴۰۵ سوپر توریسم به شدت افزایش یافته و تبدیل به خودرویی کلکسیونی شده است.

منبع: خودروبانک

ارسال نظر