|
کدخبر: 189835

با این خودرو به دل آب بزنید!

آیا در رؤیاهای خود سفر کردن با یک خودروی خانه‌به‌دوش که درعین‌حال بتواند روی آب شناور بماند را نیز داشته‌اید؟

خودرو با این خودرو به دل آب بزنید!

به احتمال زیاد خیلی از افراد فرصت پرسیدن چنین سؤالی را از خود نداشته‌اند اما مؤسسان شرکت CAMI به این سؤال پاسخ داده‌اند و نتیجه هم خانه‌به‌دوشی جالب با نام تِرا ویند RV بوده است. این کمپر به شما اجازه می‌دهد هم در روی آسفالت و هم در داخل آب سفر کنید.

با طول ۱۲.۹ متری، این خودرو شبیه اکثر خانه‌به‌دوش‌های بازار بوده اما توانایی حرکت در رودها و دریاچه‌ها را دارد. CAMI توصیه کرده از این محصول در دریا استفاده نشود اما میزان راحتی آن در آب با یک قایق تفریحی قابل‌مقایسه است.

در بحث سفرهای جاده‌ای هم حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد زیرا ترا ویند RV یک خانه‌به‌دوش معمول است که توانایی رسیدن به سرعت ۱۲۸ کیلومتر در ساعت دارد. اگرچه چنین خودرویی در مسابقات درگ پیروز نخواهد شد اما سرعت آن با توجه به وزن و ابعاد قابل‌توجه بسیار خوب است. در بطن این خودرو پیشرانه توربودیزل کاترپیلار ۳۱۲۶E با قدرت ۳۳۰ اسب بخار قرار گرفته است.

اما زمانی که از حضور در جاده خسته شدید جادوی واقعی شروع می‌شود. زمانی که به دریاچه برسید باید خودرو را متوقف کنید، نه به خاطر اینکه سفرتان به پایان رسیده بلکه به این خاطر که باید این خانه‌به‌دوش آماده حضور در آب شود.

در این زمان شناورهای موردنیاز برای پایداری خودرو بیرون آمده و پیشرانه دوباره شروع به کار می‌کند و در این زمان می‌توانید وارد آب شوید. حداکثر سرعت این خانه‌به‌دوش در آب ۸ نات معادل ۱۴ کیلومتر در ساعت است که اگرچه سرعت بالایی نیست اما خب هدف از حضور در این خودرو لذت بردن از سفر است نه چیز دیگر.

تجهیزات زیادی هم برای لذت بردن از سفر وجود دارد. ترا ویند RV دارای اسباب و وسایل مناسب یک خانه بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به تخت خواب، پوشش چرم، جکوزی و… اشاره کرد.

قطعاً وجود چنین تجهیزاتی با هزینه بالایی همراه خواهد بود. شرکت سازنده قیمت ۷۱۵ هزار یورویی را اعلام کرده که در مورد خودروی حاضر در ویدئو به فراتر از ۱ میلیون یورو هم رسیده است. البته CAMI خودروهای دوزیست دیگری را نیز با قیمت‌های نازل‌تر تولید می‌کند.

منبع: پدال

ارسال نظر