|
کدخبر: 188572

قیمت روز محصولات ایران خودرو + جدول

اقتصادنیوز: امروز ۴ مرداد ۱۴۰۰بازار پرطرفدارهای ایران خودرو از تعطیلی ۶ روزه تهران با دست پر بازگشتند.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که محصولات این شرکت امروز ۴ مرداد ۱۴۰۰ رشد ۱ تا ۵ میلیون تومان در بازار داشته اند و سورن تنها خودوریی است که اولین روز پس از تعطیلات را بدون افزایش قیمت آغاز کرد.

در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

 فعالان بازار خودرو پیش از شروع تعطیلات از رشد قیمت با پایان تعطیلات خبر داده و پیش بینی کرده بودند که با پایان تعطیلات بازار رشد قیمت خواهد داشت، پیش بینی که امروز محقق شد.

علاوه بر نرخ دلار و پایان تعطیلات ۶ روزه تهران، به گفته فعالان بازار خودرو توقعات انتظاری نیز در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX» ، «سمند LX با موتور EF۷» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران‌خودرو قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز ۴ مرداد نسبت به «۲۸ تیرماه» آخرین روز قبل تعطیلات رشد ۵ میلیونی داشت و قیمت آن به ۲۲۵ میلیون تومان ارزش گذاری شد. از سوی دیگر «۲۰۶ صندوقدار» نیز امروز رشد دو میلیونی را تجربه کرد و در بازار ۲۵۴ میلیون تومان قیمت خورد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز با رشد یک میلیونی در بازار ۲۷۱ میلیون تومان قیمت خورد.

براساس ارزیابی بازار خودرو قیمت «سمند LX با موتور EF۷ » نیز امروز با رشد یک میلیونی در بازار به ۲۴۱ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX » هم در بازار رشدی ۴ میلیونی داشت و قیمت آن در بازار به ۲۱۴ میلیون تومان رسید. اما «سمند سورن» در میان پرطرفدارهای ایران خودرو تنها خودرویی است که امروز بدون تغییر با قیمت روز گذشته ۲۴۶ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

4 مرداد

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر