|
کدخبر: 188265 شروین اشیدری

سیر تا پیاز ماجرای گرانی روغن موتور + آخرین قیمت ها در بازار

روغن موتور هم از قافله جا نماند و قرار است از فردا گران شود.

اقتصاد سیر تا پیاز ماجرای گرانی روغن موتور + آخرین قیمت ها در بازار

هر چقدر که یک راننده نسبت به خودروی خود بی توجه باشد اما روغن موتور آن را در کیلومتر خاصی تعویض می‌کند. این کار برای خودروهای سواری معمولا هر ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار انجام می‌شود. البته ممکن است این مسافت با توجه به نوع و برند سازنده روغن کمتر یا بیشتر شود.

حال آنطور که به نظر می‌رسد سازمان حمایت با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور خودرو موافقت کرده است. در همین راستا داوود سعادتی نژاد، رئیس رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران اظهار کرده است که این افزایش قیمت از فردا اعمال می‌شود.

تولیدکنندگان روغن موتور همانند سایر تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت را داشته اند چرا که با نرخ های قبلی صرفه اقتصادی وجود نداشت. در نتیجه با رقم ۴۱ درصد موافقت شده است. بر همین اساس با افزایش قیمت ها به نظر می‌رسد که شاهد رشد تولید باشیم و کمبودهای بازار نیز برطرف خواهد شد.

اما در این میان نکته ای منفی در خصوص افزایش قیمت روغن موتور وجود دارد. با توجه به این که گران شدن روغن موتور باعث فشار به صاحبان خودرو می‌شود در نتیجه بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که پس از مسافت بیشتری اقدام به تعویض روغن کنند. هرچند که این کار در دراز مدت به پیشرانه خودرو آسیب می‌زند اما ممکن است بسیاری از صاحبان خودرو چنین تصمیمی بگیرند.

در این میان معضل دیگری نیز وجود دارد که مربوط به روغن موتورهای تقلبی می‌شود. تشخیص روغن موتور تقلبی نیز کار راحتی نیست و حتی خبره ها نیز به سختی ممکن است بتوانند نوع تقلبی را تشخیص دهند. حال این که یک روغن موتور تقلبی با قیمت بسیار بالاتر از قبل برای خودرو استفاده شود ضرر چندین برابری به صاحب خودرو وارد می‌کند.

در ادامه آخرین قیمت انواع روغن موتور در بازار آورده شده است:

روغن۱

روغن۲

روغن۳

روغن۴

روغن۵

روغن۶

روغن۷

روغن۹

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها