|
کدخبر: 188342

شاسی بلند جذاب آمریکایی رسید / قیمت ۸۳۰ میلیون تومان

جی ام سی بی‌سروصدا تغییراتی را در برخی تریم ها و تجهیزات آکادیا ۲۰۲۲ اعمال کرده است. هم‌اکنون نسخه پایه آکادیا SL دیگر در دسترس نیست و نقطه دسترسی به این خودرو تریم SLE می‌باشد که طبق انتظارات به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از SL قبلی است. ارزان‌ترین نسخه آکادیا بجای قیمت ۳۰۱۰۰ دلاری در مدل سال پیش هم‌اکنون بهای ۳۴۸۰۰ دلاری (معادل ۸۳۰ میلیون تومان) دارد.

خودرو شاسی بلند جذاب آمریکایی رسید / قیمت ۸۳۰ میلیون تومان

به این ترتیب قیمت پایه این خودرو برای مدل ۲۰۲۲ به میزان ۴۷۰۰ دلار افزایش یافته است هرچند با این مبلغ بیشتر مالک تریم مجهزتری می‌شود. همچنین دیگر خبری از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری نیست و خریداران آکادیا SLE فقط حق استفاده از پیشرانه ۲ لیتری توربو را خواهند داشت. خبر خوب اینکه آکادیا SLE ۲۰۲۲ به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود درحالی‌که اگر پیش از این خواهان پیشرانه ۲ لیتری توربو و انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو بودید باید تریم SLT را انتخاب می‌کردید. همچنین این خودرو قدرت بیشتر ۲۲۸ اسبی در مقایسه با خروجی ۱۹۳ اسب بخاری پیشرانه ۲.۵ لیتری داشته و از نظر مصرف سوخت نیز اندکی بهتر عمل می‌کند.

آکادیا۱

مقایسه سال‌به‌سال مستقیم بین SLE سال پیش و امسال غیرممکن است زیرا پیشرانه ۲ لیتری توربو قبلاً ارائه نمی‌شد اما مقایسه پیشرانه ۲ لیتری با پیشرانه ۲.۵ لیتری نشان می‌دهد که SLE ۲۰۲۲ دقیقاً ۹۰۰ دلار گران‌تر می‌باشد. این افزایش قیمت چندانی نیست و در تریم های SLT و AT۴ هم تغییر قیمتی رخ نداده است. موضوع عجیب اینکه وب‌سایت جی ام سی به خریداران آکادیا دنالی ۲۰۲۲ توصیه می‌کند تا برای اطلاع از قیمت این مدل با نمایندگی‌ها تماس بگیرند.

آکادیا۲

آکادیا دومین شاسی‌بلند پرفروش این شرکت پس از تراین بوده اما اوضاع این خودرو در سال ۲۰۲۰ خیلی خوب نبود و افت فروش ۲۷ درصدی را ثبت کرد. همه‌گیری کرونا یکی از دلایل اصلی افت فروش آکادیا بوده است. البته جدای از ون فول سایز ساوانا، آکادیا بیشترین افت فروش بین محصولات جی ام سی را ثبت کرده است.

 

منبع: پدال

ارسال نظر