|
کدخبر: 182452

شاسی بلند لوکسی که ناشناخته ماند! + تصاویر

به احتمال زیاد شما هرگز نام رایتون فیسور مگنوم یا لافورزا را نشنیده‌اید اما در اواسط دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی، این آفرودر لوکس برای رقابت با رنجروور طراحی شده بود.

خودرو شاسی بلند لوکسی که ناشناخته ماند! + تصاویر

این شاسی‌ بلند دو دیفرانسیل بر پایه پلتفرم محصولات ایویکو بنا شده و از دیفرانسیل‌ها، سیستم تعلیق و ترمزهای ایویکو استفاده کرده بود. در طول ۱۸ سالی که لافورزا در خط تولید حضور داشت تنها ۶ هزار دستگاه از آن به فروش رفت و حدود ۱۲۰۰ دستگاه نیز روانه بازار آمریکا شد.

لافورزا۱

اگرچه رایتون فیسور مگنوم نام کاملاً پیچیده‌ای در اروپا بوده اما این خودرو در آمریکا با نام ساده لافورزا عرضه شد. این خودرو که در تصاویر مشاهده می‌شود از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری فورد که بعداً به سوپرشارژر مجهز شده استفاده کرده هرچند سایر نسخه‌های آن به نیروگاه ۸ سیلندر ۶ لیتری سوپرشارژردار جنرال موتورز و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک مجهز بوده‌اند.

لافورزا۲

این خودروی ایتالیایی از ویژگی‌های جالب زیادی برخوردار است. این موضوع به ویژه در کابین مصداق دارد جایی که لافورزا دارای تشخیص دهنده رادار کارخانه‌ای است. مالک این خودرو می‌گوید تشخیص دهنده رادار آن هنوز هم کار می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های لافورزا وجود پوشش چرم زیاد است که باعث می‌شود خودرو لوکس‌تر از رنجروور آن زمان حس شود.

لافورزا۳

بدنه لافورزا از برخی قطعات محصولات مختلف فیات استفاده کرده و از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. دیگر نکته عجیب درباره این خودرو فاصله کم و زیاد بین پانل‌های مختلف بدنه می‌باشد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها