|
کدخبر: 185070

هیولایی در قالب یک وانت! / قیمت ۲.۵ میلیارد تومان

برای کسانی که فورد F150 رپتور جدید را کافی نمی‌دانند، شلبی F150 جدید با حداکثر ۷۷۵ اسب بخار قدرت معرفی شده است.

این هیولا که به‌عنوان قوی‌ترین نسخهٔ تاریخ F150 شناخته می‌شود، بر اساس مدل لاریات ۴×۴ ساخته شده و با رم ایر روی کاپوت، سپر جلوی اسپرت‌تر و رینگ‌های ۲۲ اینچی با لاستیک‌های ۳۵ اینچی آلترین، ظاهری کاملاً تهاجمی دارد.

شلبی F150 همچنین به بچه گلگیرهای همرنگ بدنه، پله رکاب‌های برقی، جلوپنجرهٔ شلبی، خطوط روی بدنه، پنجره‌های عقب دودی، کاور قسمت بار و اگزوزهای Borla هم مجهز شده است. تغییرات داخلی این پیکاپ قدرتمند اما کمتر بوده و شامل مواردی مثل صندلی‌های چرمی دورنگ با دوخت شلبی، تریم فیبر کربنی، پلاک حاوی شمارهٔ ساخت و کف‌پوش‌های ویژه می‌شود.

شلبی فعلاً مشخصات فنی دقیق این پیکاپ را منتشر نکرده اما قدرت نسخهٔ پایهٔ آن‌را حدود ۴۰۰ اسب بخار اعلام کرده است. بااین‌حال، به‌احتمال‌زیاد اکثر خریداران پکیج سوپرشارژر را سفارش خواهند داد که یک سوپرشارژر Whipple، انژکتورهای جریان بالا و فیلتر هوای پرفورمنس با لوله‌های فیبر کربنی را به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 فورد اضافه می‌کند. به لطف این تغییرات، قدرت موتور به ۷۷۵ اسب بخار می‌رسد.

از شلبی F150 تنها ۶۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که تعداد معدودی از آن‌ها برای صادرات در نظر گرفته شده‌اند. این پیکاپ هم‌اکنون قابل خریداری است و قیمت آن از ۱۰۷,۰۸۰ دلار (معادل ۲.۵ میلیارد تومان) برای مدل پایه و ۱۱۴,۹۸۰ دلار برای نسخهٔ سوپرشارژ آغاز می‌شود. هردوی این قیمت‌ها شامل هزینهٔ F150 لاریات هم می‌شود.

 

ارسال نظر