|
کدخبر: 185060

تویوتا کمری‌ هیبرید کارکرده‌ را چند بخریم ؟ + جدول

معرفی ۴ خودرو هیبریدی در ایران امروزه برخی از خودروهای وارداتی در دو نسخه بنزین سوز و هیبریدی قابل خریداری هستند.

 به عنوان مثال تویوتا کمری ۲۰۱۵ هم در نسخه بنزین سوز و هم نسخه هیبریدی وارد ایران شده است؛ چنین مسئله‌ای در مورد تویوتا CHR، هیوندای سوناتا ۲۰۱۷ یا میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۸ نیز وجود دارد.

خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع متفاوت قدرتی استفاده می کنند. به طور کل می توان خودروهای هیبریدی را به عنوان خودرویی دوگانه با قدرت ترکیبی بین یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی معرفی کرد که تنها با سوخت گیری موتور بنزینی ، موتور الکتریکی هم توسط انرژی حرکتی موتور شارژ شده و با حرکت هر دو با هم یا تنها موتور الکتریکی ، باعث افزایش چشم گیر راندمان خودرو ، مصرف بهینه ، پیمودن مسافت طولانی تر و کاهش گازهای آلاینده محیط زیست می شوند.

با توجه به میزان بهره‌مندی از آپشن و امکانات رفاهی، تویوتا CHR در قالب چند مدل Dynamic، Premium، Lounge ، Icon و Styleدر بازار داخلی حضور دارد که از میان آن‌ها، داینامیک فول‌ترین تیپ این خودرو محسوب می‌شود.

 تویوتا کمری هیبرید XLE

ظاهر تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۶ در بازار دارای رقبایی مانند هیوندای سوناتا هیبرید و کیا اپتیما هیبرید است. این ژاپنی برقی– بنزینی در کلاس خودروهای خانوادگی قرار دارد که از کیفیت بالاتری نسبت به بقیه رقبا برخوردار است.

در تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶ از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی و یک باتری برای پیشرانه استفاده شده است. این موتور ۴ سیلندر می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر را تولید کند. در تویوتا کمری هیبرید XLE یک گیربکس اتوماتیک E-CVT مسئولیت انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

کمری هیبریدی ابتدا از مدل ۲۰۱۵ و در سه تیپ SE و LE و XLE به ایران آمد که تیپ SE، ارزان‌ترین و البته کمیاب‌ترین تیپ و XLE نیز فول‌ترین تیپ آن بود. به‌لحاظ ظاهری، XLE را می‌توان از سراگزوزهای کرومی، دی‌لایت‌های LED در سپر جلو و رینگ‌های کرومی‌اش تشخیص داد.

در صورتی که باتری‌ها این خودرو شارژ باشند، در هنگام استارت‌زدن یا حرکت با سرعت کم یا حتی درجا کار کردن، موتور الکتریکی وارد مدار می‌شود، اما در غیراینصورت (مثلا با افزایش ناگهانی سرعت) پیشرانه بنزینی به کمک‌تان می‌آید.
 

کمری اینفو

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها