|
کدخبر: 184646

سود سی هزار میلیاردی شستا برای سهامداران

رشد ۲۵.۵ برابری سود خالص مجموعه شستا و سودآوری ۳۲ هزار میلیارد تومانی برای سهامداران، یکی از دستاوردهای مهم این مجموعه در دوره جدید مدیریتی است.

بورس سود سی هزار میلیاردی شستا برای سهامداران

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که به اختصار، «شستا» نامیده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که در حوزه‌های گوناگون انرژی، ارتباطات، دارو، سیمان و…، گامی موثر در تقویت و جهش تولید برداشته و موفق شده است در سال‌های اخیر به ویژه دوره جدید مدیریتی یعنی دو سال و نیم گذشته، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. 

یکی از جهش‌های بزرگ در مجموعه شستا که با وجود مشکلات عظیم اقتصادی در سطح کشور، سود سهامداران را در پی داشته، رشد ۲۷ برابری سود خالص مجموعه است به طوری که سود خالص این شرکت با رشد ۲۷۰۰ درصدی سود نسبت به سه سال گذشته از ۱.۲۵۵ میلیارد تومان در پایان سال مالی ۹۶، به ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان در پایان سال مالی ۹۹ افزایش یافته که این عملکرد و سایر موفقیت‌های به دست آمده در طول دوره فعالیت شستا بی‌نظیر بوده است. 

در این مدت فروش شرکت‌های تابعه شستا هم با رشد ۵۲ درصدی روبرو بوده است در واقع افزایش سودآوری علاوه بر شرکت اصلی در هلدینگ‌های تابعه آن نیز محقق شده و فروش تجمیعی هلدینگ‌های تابعه شستا، از ۷۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است. 

این افزایش نشان‌دهنده رشد ۵۲ درصدی فروش شرکت نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است. 

در این مدت شاهد اقدامات دیگری از سوی شستا بوده‌ایم که در راستای حمایت از بازار و مقابله با نوسانات شدید بورس به شمار می‌روند؛ از جمله این موارد می‌توان به عرضه اولیه سهام ۱۶ شرکت اشاره کرد که با هدف ساماندهی و اصلاح پورتفوی فعالیت‌های شستا و در راستای خروح از بنگاهداری و تمرکز بر سهامداری صورت گرفته است همچنین عرضه سهام ۱۵ شرکت دیگر هم در دست اقدام است. 

عرضه اولیه سهام شستا نیز دستاوری بزرگ بوده که در راستای ارتقای شفافیت انجام شده است؛ وجود الزامات گزارشگری برای شرکت‌های حاضر در بورس به دلیل وجود سهام‌داران حرفه‌ای، این الزام را برای مدیران شرکت‌ها ایجاد می‌کند تا افزایش شفافیت و بهره‌وری را سرلوحه کار خود قرارداده و با تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی از دخالت‌های غیراقتصادی و سیاسی ناشی از ساختار شرکت‌های دولتی بکاهد که عرضه اولیه شستا این مهم را در راستای منافع بین نسلی محقق ساخته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها