|
کدخبر: 184938

موتورسیکلت خاص ب ام و از راه رسید / قیمت ۲۸۰ میلیون تومان

جدیدترین وسیله نقلیه برقی بی ام و یک خودرو نیست، بلکه یک اسکوتر تمام برقی به نام CE ۰۴ با محدوده رانندگی ۱۳۰ کیلومتر است.

خودرو موتورسیکلت خاص ب ام و از راه رسید / قیمت ۲۸۰ میلیون تومان

CE ۰۴ با یک موتور برقی با توان ۴۲ اسب بخار که بین باتری ۸.۹ کیلووات ساعت و چرخ عقب قرار دارد،‌ دارای سرعت نهایی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است، پس می‌توان از آن در بزرگراه هم استفاده کرد. شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد این اسکوتر از یک پریز دیواری استاندارد ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. با یک شارژر سطح ۲، این زمان به ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. اگر بخواهید آن را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید فقط به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

این اسکوتر هم مثل خودروهای برقی ترمز احیاکننده دارد که در مواقع خاصی فعال می‌شود و به طور خودکار تصمیم می‌گیرد که چقدر گشتاور باید روی چرخ‌های جلو و عقب اعمال شود تا همه چیز ثابت بماند.

پایدار و مانورپذیر

علاوه بر ترمز احیاکننده، این اسکوتر دارای دیسک‌های ترمز ۲۶۵ میلیمتری دوقلو در جلو با کالیپرهای ثابت ۴ پیستون و یک دیسک ترمز ۲۶۵ میلیمتری در عقب با یک کالیپر شناور است. در این اسکوتر از جدیدترین سیستم ABS بوش برای اداره مستقل ترمزهای جلو و عقب به منظور افزایش ایمنی استفاده شده است.

اسکوتر بی ام و

CE ۰۴ دارای یک چرخ آلیاژی سبک ۱۵*۳.۵ اینچ در جلو و یک چرخ‌ ۱۵*۴.۵ اینچ در عقب است. بی ام و می‌گوید که این اسکوتر دارای فاصله بین دو محور ۱۷۰ سانتیمتر و زاویه فرمان ۲۶.۵ درجه است که مانورپذیری آن را افزایش می‌دهد.

فناوری برای کمک به راننده

چهار حالت رانندگی در شرایط مختلف به راننده کمک می‌کنند، از جمله یک حالت اکو برای افزایش محدوده رانندگی، یک حالت بارانی برای ایمنی بیشتر، یک حالت جاده برای رانندگی معمولی و یک حالت پویا برای بهترین عملکرد.

حالت‌های مختلف را می‌توان از طریق نمایشگر رنگی ۱۰.۲۵ اینچی انتخاب کرد که می‌تواند خوشه ابزار، وضعیت شارژ و نقشه مسیریابی را به راننده نشان دهد. با استفاده از اپلیکیشن مخصوص بی ام و می‌توانید بیشترین بهره را از فناوری‌های این اسکوتر ببرید.

این اسکوتر همچنین دارای یک نگهدارنده گوشی است که آن را با نرخ ۱.۵ آمپر هم شارژ می‌کند.

عرضه به زودی

قیمت CE ۰۴ در ایالات متحده از ۱۱،۷۹۵ دلار (۲۸۳ میلیون تومان) شروع می‌شود و به صورت استاندارد با رنگ سفید روشن عرضه می‌شود. همچنین می‌توان آن را با پکیج خاکستری متالیک آوانگارد سفارش داد که قیمتش ۲۲۵ دلار بیشتر است. یک پکیج ویژه چراغ‌های جلوی تطبیقی، حالت رانندگی پرو، ABS پرو، یک کابل شارژ سطح ۲، صندلی دارای گرمکن و یک مانیتور فشار باد تایر را هم به آن اضافه می‌کند. برای خرید این پکیج باید ۱۶۵۰ دلار اضافی بپردازید.

بی ام و می‌گوید که این اسکوتر را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده عرضه خواهد کرد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها