|
کدخبر: 184906

رقابت بین وانت های برقی بالا گرفت

در روز EV استلانتیس، همه برندهای این گروه بزرگ خودروسازی برنامه‌های الکتریکی خود را برای آینده اعلام کرده و رم هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

خودرو رقابت بین وانت های برقی بالا گرفت

این برند آمریکایی اظهار داشته که پیکاپ الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد کرد. این پیکاپ که فعلاً با نام رم ۱۵۰۰ BEV شناخته می‌شود، رقیب مستقیمی برای فورد F150 لایتنینگ، شورلت سیلورادو الکتریکی و تعداد زیادی از پیکاپ‌های الکتریکی خواهد بود که طی سال‌های آینده به بازار می‌آیند.

پیکاپ الکتریکی رم همچنان ساختار بدنه روی شاسی نسخه‌های درون‌سوز را حفظ خواهد کرد اما با توجه به تیزر مبهمی که از آن منتشر شده، به نظر می‌رسد در ظاهر کاملاً متفاوت از رم ۱۵۰۰ کنونی باشد. در این تیزر می‌توانیم ظاهری آئرودینامیکی با چراغ‌های جلوی باریک متصل‌به‌هم و لوگوی چراغ‌دار را ببینیم. گفته شده باطری‌های رم ۱۵۰۰ BEV بردی تا ۸۰۰ کیلومتر را برای آن فراهم خواهند کرد و از قابلیت شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی هم برخوردار خواهد بود. این پیکاپ همچنین از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده و تکنولوژی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استلانتیس هم بهره‌مند خواهد بود.

پس از عرضه اولین رم الکتریکی در سال ۲۰۲۴، این شرکت تا سال ۲۰۲۵ با عرضه مدل‌های الکتریکی دیگری، اکثر سگمنت‌ها را پوشش خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ در همه بخش‌ها مدل‌های الکتریکی خواهد داشت. علاوه بر این، شاهد ساخته نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی از محصولات رم با پیشرانه‌های درون‌سوز در کنار موتورهای الکتریکی هم خواهیم بود که قابلیت پیمایش تمام الکتریکی خواهند داشت.

در ویدئوی رسمی که در مورد برنامه‌های الکتریکی رم منتشر شده، مجموعاً می‌توان پنج خودرو را مشاهده کرد که زیر پوشش کاملاً پنهان شده‌اند. از این پنج خودرو، سه مدل پیکاپ بوده و دوتای دیگر ون هستند. یکی از این ون‌ها، شبیه نسل بعدی رم پرومستر سیتی به نظر می‌رسد درحالی‌که دومی بزرگ‌تر بوده و می‌تواند جانشین رم پرومستر (نسخه ری‌بج شده فیات دوکاتو) باشد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها