|
کدخبر: 183401

تکلیف برگ سبز خودرو یکسره شد

حسن نوروزی گفت: نمی‌توانیم برای ایجاد کاسبی یک عده مردم را مجبور کنیم حتما به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند بنابراین همان برگ سبز خودرو کافیست و نشان دهنده مالکیت صاحب خودروست.

خودرو تکلیف برگ سبز خودرو یکسره شد

بیش از ۵ سال است که بحث معرفی یک مرجع رسمی و معتبر برای ثبت سند خودرو، اختلافی عمیق میان نیروی انتظامی و کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد کرده که در این میان مردم با سردرگمی و نگرانی روبه‌رو هستند به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کرده تا یکبار برای همیشه مشخص کند آیا انتقال مالکیت با برگ سبز خودرو کافی‌ست یا باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود؟

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی درباره سند نقل و انتقال خودرو گفت: نظر شخصی بنده این است که ما باید مردم را آزاد بگذاریم یعنی اگر کسی می‌خواهد نقل و انتقالی انجام دهد یا براساس برگ سبز صورت گیرد یا اینکه به دفترخانه برود و آن را ثبت کند درواقع اجباری نباید برای مردم ایجاد کرد.

او درباره تصمیم مجلس برای خاتمه دادن دعوای بین ناجا و کانون سردفتران بیان کرد: طبق نظریه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، برگ سبز خودرو قطعا سند رسمی است و نیازی نیست مردم به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند بنابراین نظر ما هم همین است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برای ایجاد کاسبی یک عده مردم را مجبور کنیم حتما به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند بنابراین همان برگ سبز خودرو کافی است و نشان دهنده مالکیت صاحب خودرو است.

نوروزی در پاسخ به این سوال که مجلس چه زمانی این دعوا را خاتمه خواهد داد؟ گفت: درحال حاضر این موضوع وارد کمیسیون حقوقی و قضائی شده است و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

منبع: برنا
  • روستایی ارسالی در

    نماینده ها ی مجلس لطفا یا خواهشا پای سرد فترها را از گلوی مردم بردارید والله پول زور دارند میگیرند .یک خودرو درطول چند سا ل 5تا تا10 بار خرید وفروش میشه تمام کاره ا توسط نیروی انتظامی انجام میشه ولی لقمه مفت را سردفترا میگیرند

  • مصطفی ارسالی در

    خدا نگهدارمسوولان طرفدارمردم

  • رضابویری ارسالی در

    همین امروز بابت سند یه دنا ۲ملیون از من گرفتن واقعا با این توروم و گرونی ظلم بخد ا تازه میگن دنا معمولی بادنا پلاس نزدیک ۵۰۰هزار تومن فرق میکنه بابت سود جویی یک سری آدم یه ملتیودارن داغ میکنن بر دارید این قانون مسخره رو

  • ناشناس ارسالی در

    این یک نوع اشتغال است اگه دقت در هر کوچه ای دفترخانه هست فقط سند ماشین می زنند

ارسال نظر