|
کدخبر: 182697

اوج گیری شدید قیمت خودروهای کارکرده

قیمت خودروهای دست‌دوم در بازارهای جهانی به سرعت در حال افزایش است. تنها از ماه آوریل، قیمت کارکرده‌ها بیش از ۱۰ درصد جهش کرده‌اند. این خبر بدی برای خریداران است زیرا یافتن نمونه‌ای نسبتاً جدید و با کارکرد پایین با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار (۸۳۸۶ یورو) همانند یافتن سوزن در انبار کاه شده است.

خودرو اوج گیری شدید قیمت خودروهای کارکرده

در بسیاری از سرویس‌های آگهی فروش خودروها، می‌توانید محدوده قیمت و همچنین میزان کارکرد را تعیین کنید. اما این روزها درصورتی‌که میزان کارکرد خودرو را خیلی پایین و مدل آن را بالا و قیمت را زیر ۱۰ هزار دلار در نظر بگیرید، با تنوع بسیار کمتری در نتایج روبرو خواهید شد. بعلاوه هر کدام از این نتایج هم دلایلی برای قیمت پایین خود دارند.

خودرو+برقی

یک جستجوی جدید و سرانگشتی ما به چند نتیجه محدود منجر شد. یک اسمارت فورتو تمام الکتریکی مدل ۲۰۱۴ که تنها ۵۱ هزار کیلومتر راه رفته، با قیمت ۸۵۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است. البته با شعاع حرکتی ۱۰۹ کیلومتری با هربار شارژ این خودرو، همیشه اضطراب تمام شدن شارژ و پیدا کردن ایستگاه شارژ با شما همراه خواهد بود.

شاید گزینه الکتریکی بهتری وجود داشته باشد و آن شورولت اسپارک EV مدل ۲۰۱۵ است که کارکردی ۶۵ هزار کیلومتری دارد و ۹۷۰۰ دلار هم فی خورده است. برد این نسخه ۱۳۲ کیلومتر است که هنوز نگران‌کننده است.

اگر اهل کراس‌اوور و شاسی‌ بلند باشید، انتخاب‌های شما باز هم محدودتر می‌شوند. ما تنها ۳۹ خودرو شامل فورد اکوئیناکس، فورد اسکیپ، جیپ پاتریوت و کامپس و جورنی یافتیم. مثلاً اکوئیناکس مدل ۲۰۱۱ با سیستم چهار چرخ محرکه و ۱۲۰ هزار کیلومتر کارکرد، ۹۹۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

خودرو+برقی۲

وقتی به سراغ کوپه‌ها و کانورتیبل ها بروید اکثراً با اسمارت و فیات ۵۰۰ مواجه می‌شوید. یکی از گزینه‌های جالب، میتسوبیشی اکلیپس ۲۰۱۱ بود که با ۱۳۰ هزار کارکرد به قیمت ۹۹۹۸ دلار برای فروش گذاشته شده است. قبل از اینکه هیجان‌زده شوید باید بدانید که این تنها یک نسخه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر است که از یک گیربکس ۴ سرعته خودکار استفاده می‌کند.

خوب برای خرید یک هوندا سیویک EX مدل ۲۰۱۱ با کارکرد ۷۲ هزار کیلومتر باید کمی بیشتر و در حد ۱۱ هزار لار خرج کنید. اگر هم محدودیت کارکرد را کنار بگذارید، شاید خودروهای به‌مراتب بهتری را پیدا کنید که البته ریسک خرید آن‌ها نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود.

 

منبع: پدال
  • تیمور ارسالی در

    مردم به طور قطعی بیشترشان خودرو کار کرده میگیرند بیشترشان هم توافقی.این خبر اصلن صحت ندارد من خودم پرایدی داشتم ومقداری پول جزیی گذاشتم وزانتیا گرفتم که خیلی ما شین باکیفیتی است باتوجه به این که سالها کار کرده.مهم این است که مردم خودروهای نو بی‌کیفیت با قیمتهای نجومی نگیرند.دربازا ر دست دوم توافقی خبر بالا کذب است من شما را به خریدن خودروهای دست دوم ترغیب میکن م.عالیند چون جنسهای قدیمی‌تر بیشتر قطعات اروپایی دارندولی ماشین نو همش چینی بی ک یفیت .

ارسال نظر