|
کدخبر: 122619

خودروی شاسی بلندی که به زودی وارد بازار می‌شود + تصاویر

کمپانی «جک» در سال های اخیر وارد فاز جدیدی از تولید شده و سبک طراحی های خود را به کلی تغییر داده است. یکی از محصولات جدید این کمپانی “X۷” نام دارد که طبق شواهد این خودرو در ایران » تولید خواهد شد.

خودرو خودروی شاسی بلندی که به زودی وارد بازار می‌شود + تصاویر

آن چه از کمپانی جک در ایران دیده ایم مربوط به مدل های سدان “J۵” و “J۴” و مدل های کراس اوور “S۳” و “S۵” می شود، اما آن چه امروز این کمپانی در برنامه های تولید خود دارد سری سدان های A و کراس اوورهای X است که به مراتب از سری های پیشین جک پیشرفته تر هستند و طراحی مدرن تری هم دارند. کمپانی جک از جمله چینی هایی بود که همیشه به کپی برداری از خودروهای کره ای متهم می شد. این اتهام تا حدودی درست بود، چراکه در مدل S۵ یک الگوبرداری کامل از توسان دیده می شد. اما حالا جک همگام با دیگر بزرگان چینی در صدد آن هستند که سبک خود را در طراحی داشته باشند و ثمره این تلاش آن ها را در سری های X و A این کمپانی می بینیم.

جی+اس۷۱

در این مقاله به بررسی کراس اوور متوسط سری X، یعنی «جک X۷» یا “Jiayue X۷″، می پردازیم. خودرویی که به براساس شنیده ها نمونه های آن به تهران رسیده و تحت تست قرار گرفته اند و به نظر می رسد به زودی این خودرو در بازار عرضه شود. نکته مهمی که در مورد این محصول جک نسبت به دیگر محصولات این کمپانی و حتا دیگر چینی ها وجود دارد آن است که X۷ یکی از جدیدترین محصولات کمپانی جک است و طبق آخرین استانداردهای چین تولید شده است، پس می توان گفت با کیفیت بالاتری نسبت به محصولات قدیمی جک طرف خواهیم بود و یکی از خودروهای مدرن چین را در ایران خواهیم دید.

کمپانی جک با تولید محصولات سری X و A وارد فاز جدیدی در طراحی شد. در این مرحله آن ها نیاز داشتند سبک منحصر به خود را در طراحی داشته باشند. به همین دلیل است که در محصولات سری X شباهت های کم تری را نسبت به محصولات کره ای می بینیم. جک X۷ اولین محصول جک بود که براساس سبک جدید طراحی های کمپانی رونمایی شد و اتفاقاً بازخورد خوبی هم از علاقه مندان به خودرو دریافت کرد. در زمان رونمایی جک X۷ بسیاری از وب سایت ها و رسانه های اروپایی و آمریکایی هم به معرفی این خودرو پرداختند و همین نشان می دهد کمپانی در طراحی های جدید خود موفق بوده است. پس از این خودرو مدل های X۴ و X۸ هم معرفی شدند و آن ها هم بازخورد خوبی داشتند.

در نمای جلو خطوط عمودی کرومی طراحی کلی جلوپنجره را تشکیل داده اند و جلوپنجره به صورت دو شیب عمیق طراحی شده است. تلفیق گلگیرها و سپر طرح برجسته ای را به خودرو داده و یکپارچکی قطعات در جلو از خصوصیات بارز طراحی این خودرو است. چراغ جلو به صورت باریک و شبیه به «هیوندای کونا» شده با این تفاوت که از وسط، چراغ کمی ضخیم تر می شود و چراغ های روز به صورت باریک در بالای آن محدوده قرار می گیرند. دو خط روی کاپوت با منحنی روی سپر به هم می رسند و در بالای آن منحنی نشان بزرگ جک را بالای جلوپنجره می بینیم. در کنار خودرو خطوط ساده تر می شوند و دو خط در بالا و پایین درها تا گلگیر عقب به صورت صاف کشیده شده اند. خط بالایی روی درها و گلگیر عقب به چراغ عقب ختم می شود و برجستگی این خط در نمای کناری این خودرو هویت اسپرت تری را به جک X۷ داده و همچنین رینگ های آلومینیومی تراش خورده دورنگ زیبایی خاصی را به طراحی خودرو اضافه کرده است.

جی+اس۷۲

همه چیز در مورد جک X۷، کراس اوور جدید بازار ایران

در نمای عقب خودرو چراغ ها به صورت برجسته طراحی شده و مثل بسیاری از خودروهای جدید چینی چراغ های عقب با خطی قرمز و نسبتاً ضخیم به هم متصل هستند. خروجی های اگزوز در این خودرو به صورت مربعی و در دو طرف جای گرفته اند و سادگی خطوط را به جز طراحی چراغ ها می توان در عقب خودرو هم دید. در کل می توان گفت طراحی بدنه جک Jiayue X۷ در عین سادگی پیچیدگی های خاصی دارد و مدرن است. به نظر می رسد جک در فروش کراس اوور به موفقیت های خود ادامه دهد، چراکه بی شک این خودرو از محصولات قدیمی و پرفروش جک ظاهر زیباتری دارد.

بررسی طراحی داخلی و امکانات جک X۷

طراحی داخلی جک X۷ کاملاً برگرفته از کانسپت هایی است که جک در سال های اخیر رونمایی کرده بود. طرح جدیدی که در طراحی بیرونی دیده می شد در داخل هم دیده می شود و با طراحی کاملا ًجدیدی روبه‌رو هستیم که شبیه به محصولات قدیمی جک نیست. در طراحی داخلی این خودرو رنگ زمینه مشکی را می بینیم که در خطوطی به نوارهای کرومی مزین شده است.

جی+اس۷۳

یک صفحه نمایش در وسط، سیستم اطلاعت و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و جلوآمپر هوشمند این خودرو به صورت تمام دیجیتال (در نسخه کامل) اطلاعات خودرو و سفر را در اختیار راننده قرار می دهد. به نظر می رسد در متریال مورد استفاده هم نسبت به مدل های قبلی جک ارتقا داشته باشیم و مواد مورد استفاده در داخل باکیفیت می نمایند. صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی به وسیله برنامه هوشمند J-Link قابلیت اتصال با گوشی را دارد و دستیار صوتی هوشمند نیز بر سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو نصب شده است. این دو قابلیت از آپشن های مدرن X۷ هستند. این خودرو در کامل ترین نسخه به امکانات و آپشن های زیر مجهز است:

ترمز پارک برقی

شش کیسه هوای ده نقطه ای

سیستم کنترل پایداری

دوربین ۳۶۰ درجه

تنظیم حالت رانندگی

استارت دکمه ای

تریم داخلی چرم

فرمان کمکی برقی

سنسور نور و باران

کروزکنترل هوشمند

سقف پانارومیک

تهویه اتوماتیک

گرم کن صندلی های جلو

و…

در قسمت بار این کراس اوور به عنوان یک خودروی ۵ نفره فضای قابل قبولی داریم که با خواباندن ردیف دوم این فضا برای حمل بار بسیار مناسب می شود. جک X۷ طول ۴۷۷۶ میلی متر، عرض ۱۹۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۶۰ میلی متر را دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۵۰ میلی متر است.

بررسی پیشرانه و مشخصات فنی جک X۷

زیر کاپوت جک X۷ موتور ۱٫۵ لیتری توربو پاشش مستقیم را داریم که توان تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو از این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ دنده دوکلاچه به چرخ ها ی جلو منتقل می شود. البته انتظار می رود نسخه ضعیف تر هم از این خودرو تولید شود، اما هنوز اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

کمپانی جک هنوز اطلاعاتی در مورد نسخه های دیگر احتمالی این خودرو منتشر نکرده و تنها نسخه ای که از این خودرو عرضه می شود همان پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو است. براساس سلیقه بازار ایران و آن چه در دیگر محصولات این خودروساز دیده می شد، احتمالاً همین نسخه به ایران هم خواهد آمد.

جک در بازار چین در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۷ هزار دلار قیمت گذاری می شود. اگر حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار را مبنای نسخه بازار ایران قرار دهیم، قیمت این خودرو در بازار ایران از ۵۵۰ میلیون تومان به بالا خواهد بود، البته اگر نرخ ارز با قیمت امروز ثابت بماند. با این قیمت رقیب مستقیم این خودرو چری تیگو ۷ خواهد بود. با توجه به مدرن تر بودن جک X۷ نسبت به چری تیگو ۷، از نظر طراحی و پیشرانه، به نظر می رسد جک X۷ رقابت با تیگو ۷ را پیش از ورود به بازار برده است.

همه چیز در مورد جک X۷، کراس اوور جدید بازار ایران

البته باید منتظر ماند و دید در نهایت، این خودرو با چه آپشن ها و ویژگی هایی به بازار ایران ورود می کند. اگر طرف ایرانی در انتخاب امکانات و آپشن ها هوشمندانه عمل کند، اصلاً بعید نیست این کراس اوور موفقیتی در حد جک S۵ را برای این شرکت تکرار کند. در حال حاضر، شریک ایرانی برنامه های تولید جک T۸ و S۷ را هم در دستور کار دارد و مدل X۷ در حال گذراندن تست های اولیه در ایران است و به نظر می رسد بعد از این دو مدل به بازار ایران بیاید.

البته این احتمال وجود دارد که جک X۷ جایگزین جک S۷ در بازار ایران شود. زیرا X۷ نمونه فیس لیفت و ارتقا یافته S۷ به حساب می آید و در بحث پلتفرم و سازه اجزای مشترک بسیاری میان این دو کراس اوور وجود دارد. شنیده ها حاکی از آن است که جک X۷ جایگزین و جک S۷ می شود و همچنین احتمال دارد که کرمان موتور این خودرو را با نام KMC K۷ به بازار ایران عرضه کند.

مشخصات فنی جک X۷ چیست؟

زیر کاپوت جک X۷ موتور ۱٫۵ لیتری توربو پاشش مستقیم را داریم که توان تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو از این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ دنده دوکلاچه به چرخ ها ی جلو منتقل می شود.

جک X۷ چه قیمتی در ایران خواهد داشت؟

جک در بازار چین در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۷ هزار دلار قیمت گذاری می شود. اگر حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار را مبنای نسخه بازار ایران قرار دهیم، قیمت این خودرو در بازار ایران از ۵۵۰ میلیون تومان به بالا خواهد بود، البته اگر نرخ ارز با قیمت امروز ثابت بماند.

جک X۷ در بازار ایران چه امکانات و آپشن هایی خواهد داشت؟

ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، کروزکنترل هوشمند، سقف پانارومیک، تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو و…

 

منبع: اسب بخار
  • محمد ارسالی در

    اگه راست میگید از المان و ایتالیا و آمری کا خودرو دارد کنید....

ارسال نظر